rss
  • Adatlap - matrix


  • Név:
    Csak belépett felhasználóknak

    E-mail cím:
    Csak belépett felhasználóknak

    Nem:
    Csak belépett felhasználóknak

    Születési idő:
    0000-00-00

    Regisztráció időpontja:
    2008.03.31. 11:22

    Bemutatkozás:
    Csak belépett felhasználóknak

    Aláírás:


  • Cikkajánló

  • Miért torpan meg a fogyás?

    %%kep1%%Sok fogyókúrázó tapasztalja, hogy a kezdeti sikeres súlycsökkenés után egyszer csak nem mozdul a mérleg nyelve. Szakértők szerint a sikeres súlyvesztés egyik kulcsa, hogy minden étkezésnél pontosan mérjük ki, hogy miből mennyit eszünk. Ha korábban nem foglalkoztunk ezzel, de a fogyás megtorpanni látszik, akkor érdemes erre nagyobb figyelmet fordítani, és utánanézni, hogy miből mekkora mennyiség hány kalóriát tartalmaz. Néhány hét alatt annyira megszokjuk a rendszert, hogy már mérleg nélkül is menni fog a dolog.

  • Eperkúra

    %%kep1%%Ezt a fogyókúrát azoknak ajánljuk, akik nem akarják radikálisan megváltoztatni étkezési szokásaikat, csupán egy kis megtisztulásra vágynak, illetve azoknak, akik maguk akarják eldönteni, hogy diétájuk mennyi ideig tartson. Az eperkúra lényege: a kúrát egytől három napig végezzük egy alkalommal. Hosszabb időtartamra csakis orvosi felügyelet mellett kezdhetünk bele! A módszer lényege szervezetünk megtisztítása, felfrissítése, méregtelenítése. Fontos, hogy betartsuk a kúra menetét, azaz készítsük elő szervezetünket az epernapokra.

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    %%kep1%%A túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Lépcsős diéta

    %%kep1%%Ha kevés kalóriával kezdesz, és fokozatosan emeled az energia-bevitelt, akkor két hét alatt ledobhatsz 4 kilót. A lépcső diétának nevezett módszer egy léböjttel kezdődik (napi 400 kalória). Fontos, hogy ne legyen cukrozott, legjobbak az általad frissen facsart levek. Az adagot kétnaponta emelheted 200 kalóriával, szilárd táplálék formájában, egészen 1000 kalóriáig. Ez lehet sovány csirkehús, vagy hal. A hiánytünetek elkerülése végett érdemes kiegészít készítményeket fogyasztani (multivitamin, és ásványi anyag kiegészítők).

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

    %%kep1%%A teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

  • Hírajánló

  • A tartós fogyókúra titka

    %%kep1%%Pár kilót leadni legtöbbünknek nem okoz komoly gondot, kis erőfeszítéssel látványos eredményt érhetünk el. A kilók azonban néha többedmagukkal visszatérnek. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a fogyókúra után már soha többé nem térhetünk vissza az addig folytatott helytelen táplálkozási szokásokhoz, a mozgásszegény életmódhoz. Nem csak a kilóktól lehet megszabadulni, de egy sor, a kövérséggel összefüggő betegség fenyegető rémétől is. A szervezet végre nemcsak azzal foglalja el magát, hogy folyamatosan emészt, hanem figyelhet az öngyógyító erőkre is.

  • Az egészséges életmód alapjai

    %%kep1%%Az általánosságban megfogalmazott tanácsok és különböző módszerek nem követhetők mindenkinek egyforma módon, hiszen minden ember más. Meg kell ismernünk saját szervezetünket, meg kell találnunk a számunkra legmegfelelőbb étrendet, testmozgást. Figyelnünk kell testünk reakcióit és válaszait, lelkünk jelzéseit. A kalóriák számolgatásától, a vitamintablettáktól nem leszünk fittebbek és egészségesebbek. A felszabadult és kiegyensúlyozott életet csak úgy tarthatjuk fenn hosszútávon, ha mindezt jó érzéssel és fesztelenül tesszük.

  • Miért kell kezelni az elhízást?

    %%kep1%%Minél inkább megnő az ember testtömege, annál több - sok esetben igen súlyos következménnyel járó - betegséggel találhatja magát szemben. Milyen szövődményei lehetnek a túlsúlynak? Sajnos a túlsúly által alattomos módon beteggé válik a szervezet. Legfőképpen a magas vérnyomás és a cukorbetegség a legveszélyesebb, ami az elhízott embert érheti. A túlsúly szépen és fokozatosan rombolja a szervezetet. Tenni kell az elhízás ellen, hiszen az elhízás lassan, de biztosan beteggé tesz. Helyes táplálkozás, mozgásban gazdag életmód jó irány a pozitív változáshoz.

  • Az egészséges táplálkozás legfontosabb szabályai

    %%kep1%%Minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. Ne ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, kipróbálás után mondjunk csak véleményt, ne legyenek előítéleteink. A sokszínű, nem gyakran ismétlődő ételsorokat tartalmazó étrend önmagában komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkap a szervezetünk. Együnk kevésbé zsíros ételeket: a főzéshez, sütéshez inkább margarint vagy olajat használjunk.

  • Fogyókúra alatt érdemes ezekből az ételekből fogyasztani

    %%kep1%%Ha diétázol, akkor ezeket az ételeket ajánlott belevenni az étrendedbe! Chili: A chilipaprika csípősségét biztosító alapanyag, a kapszaicin felpörgeti az anyagcserét: a szervezetünkben lévő fehér zsírt barnává alakítja, elősegítve a fogyást. A fehér zsírsejtek tárolják az energiát, a barna zsírsejtek hőt fejlesztenek: elégetik a zsírt. Lencse: A lencse vitaminjai és ásványi anyagai elengedhetetlenek az anyagcsere szabályozásához. Stabilan tartja a vércukorszintet, megakadályozza a hirtelen jött éhségrohamokat, rosttartalma a cukor felesleges mértékű felszívódását gátolja.

  • Apró ajánló