rss
bohócdoktor vizit szja 1%
  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibákA teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

    kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%

    Ha tehát nem szeretjük a kelkáposztát, próbáljuk ki a spenótot vagy a mángoldot. Másik fontos szempont a fűszerezés. Bátran próbáljunk ki különböző fűszereket vagy főzési módszereket!

    2. Azonnali eredményeket akarunk:

    A hónapok alatt ránk rakódott felesleg hónapok alatt is fog csak eltűnni. Ha nem veszítünk súlyt azonnal, az gyakran csalódáshoz vezet, ezért érdemes kisebb célokat kitűzni. Emellett a tartós és egészséges fogyás üteme alapvetően lassabb, körülbelül fél- 1 kilogramm/hét, testsúlytól függően. A kisebb célokkal könnyebben elérhető a végcél is!

    3. Nem készítjük el előre az ételeinket:

    A kiegyensúlyozott étrend kulcsa az előre elkészített étel. Az egészséges ételek nagyon könnyen elkészíthetők, de akár előre is lecsomagolhatjuk őket. Ha megvan a napi ételadagunk, nem fogunk nassolni, sem túlenni magunkat, így a diéta is sokkal hatékonyabb lesz!

    4. Nem ellenőrizzük a címkéket a boltban:

    Mivel diéta alatt körülményesebb ételeket vásárolni a boltban, ezért sokan inkább abbahagyják a diétázást. Vásárlásnál mérlegeljünk a címke alapján: ha elolvassuk az összetevőket, cukor- és zsírtartalmat, könnyebben el tudjuk dönteni, belefér-e az étkezéseinkbe. Például egy üveg gyümölcslé rengeteg cukrot tartalmaz, ezért érdemes megnézni a címkét, és inkább a polcon hagyni ezeket az italokat. Továbbá nagyon fontos az elegendő fehérje- és rostbevitel: ezért is jó ellenőrizni a csomagolás hátulját.


    5. Nem rendelkezünk tervvel a pillanatnyi gyengeségek ellen:

    Egy tervvel sokkal könnyebb nekikezdeni egy sikeres diétának. Amit azonban szintén meg kell tervezni, az az esetleges csapdák kiküszöbölése. Vegyük például a stresszevést: előfordul, hogy egy különösen fárasztó nap után csak egy tábla csokira vágyunk. Előzzük meg ezt a problémát: menjünk el ilyenkor edzeni, masszázsra, vagy próbáljunk ki egyéb stresszlevezető tevékenységet. Ezek hosszú távon is nagyon sokat segíthetnek, így érdemes megtalálni azt a kikapcsolódást, amely feledteti velünk az édességet.


    Forrás: www.hazipatika.com


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

    A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibákA teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Paleo diéta

    Paleo diétaManapság az étkezési szokásaink, melynek következménye, hogy eszméletlen mértéket ölt az ételallergia és a civilizációs betegségek megjelenése. Nem érünk rá főzőcskézni, készételekkel próbáljuk megoldani a mindennapi étkezésünket, de hová vezet ez az út? Elhízás, túlsúly, emésztési problémák…Néhány évtizeddel ezelőtt olyan civilizációs betegségek jelentek meg, melyekről azelőtt nem is hallottak az orvosok, kuriózumszámba ment az infarktus, vagy a rák, olyan ritka volt. Mára sajnos az a ritkaság, ha valakinek nincs semmilyen betegsége.

  • Őszibarack diéta

    Őszibarack diétaAz őszibarack diéta alatt fontos megfelelő mennyiségű mozgás! Az őszibarack szezonban természetesen lehetőleg friss őszibarackot, míg az ősszel vagy télen elkezdett fogyókúra alatt sem kell lemondani az őszibarackról, pótolhatjuk befőttel is, de víz alatt mossuk le a barackról a cukros levet és tároljuk külön a gyümölcsöt. Ahogy a mindennapokban is úgy a fogyókúra alatt is elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hiszen a diéta alatt a szervezet méregtelenít amihez elengedhetetlen a folyadék.

  • Csirke diéta

    Csirke diétaSegítségével naponta fél kilótól is megszabadulhat. 1. nap, Ebéd: Káposztás csirkecomb: Szokásos módon meggrillezünk egy nem túl nagy (kb. 15 dkg), ízlés szerint fűszerezett csirkecombot. Megtisztítunk 30 dkg fejes káposztát és 1 fej hagymát, vékony csíkokra vágjuk. A hagymát 1 teáskanál olajon megpároljuk, hozzáadunk 1 kiskanál paradicsompürét, majd belekeverjük a káposztát. Szerecsendióval, borssal, sóval fűszerezzük, 1 dl zöldséglevessel felöntjük, lefedve 15 percig pároljuk. A csirkecombbal fogyasztjuk. 350 kcal

  • Zóna diéta

    Zóna diétaA módszer alapja, hogy az étrendünk (mind a reggeli, az ebéd és a vacsora) 30 százalékban tartalmaz fehérjét, 30 százalékban zsírt és 40 százalékban szénhidrátot. Ami így egy lassabb ütemű fogyást eredményez. A zóna diéta igencsak eltér a jelenleg általánosan elfogadott diétáktól, ugyanis ezeknél a szénhidrát legfeljebb 60, a fehérje 10-15, a zsír pedig maximum 3 százalékot tesz ki. Ezen felül nem nézik az egyes étkezéseken belüli arányokat. A zóna diéta ilyen formán lehetővé teszi, hogy látványosan és egyenletesen leadjuk a felesleges kilókat.

  • Negatív kalória diéta

    Negatív kalória diétaA mintaétrend betartásával egy hét alatt 3-4 kg fogyást érhetünk el. Anyagcserénk felgyorsul kissé, mely megnehezíti a kilók gyors visszaszedését. Ezen kívül méregtelenítődik valamelyest a szervezet. Fejlődésben lévő szervezetnek, valamint várandós kismamáknak tilos a fenti fogyókúrát alkalmazni. Nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt fogyasszunk elegendő folyadékot. A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása miatt kevésbé érezzük a szomjúságot, ennek ellenére minimum két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

  • Lépcsős diéta

    Lépcsős diétaHa kevés kalóriával kezdesz, és fokozatosan emeled az energia-bevitelt, akkor két hét alatt ledobhatsz 4 kilót. A lépcső diétának nevezett módszer egy léböjttel kezdődik (napi 400 kalória). Fontos, hogy ne legyen cukrozott, legjobbak az általad frissen facsart levek. Az adagot kétnaponta emelheted 200 kalóriával, szilárd táplálék formájában, egészen 1000 kalóriáig. Ez lehet sovány csirkehús, vagy hal. A hiánytünetek elkerülése végett érdemes kiegészít készítményeket fogyasztani (multivitamin, és ásványi anyag kiegészítők).

  • Volumetrics diéta

    Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

  • Paradicsomkúra

    ParadicsomkúraHa türelemmel és nem odafigyeléssel szeretnél fogyókúrázni, ha nem szeretnél sokat költeni a különleges fogyókúrás étkezésre, ha a természetes módszerek híve vagy akkor a paradicsomkúra pont Neked szól! A paradicsomkúra esetében egészségünk helyreállítása, megőrzése az elsődleges szempont, a felesleges kilók számának csökkenése csupán pozitív mellékhatás. Feltételek a hatékonyság érdekében: naponta 1,5 liter szénsavmentes ásványvíz, vagy zöldtea fogyasztása, a kávé teljes mértékű mellőzése.

  • Káposztaleves-diéta

    Káposztaleves-diétaEzt a diétát olyan gyakran alkalmazhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ha követjük az előírásokat, a diéta 7 napja alatt szervezetünk megtisztul a salakanyagoktól, és nagyon jól érezzük magunkat. Az alaplevesből annyit lehet enni, amennyit csak akarunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása szigorúan tilos! Legalább 24 órának kell eltelni a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között. A káposzta igen kalóriaszegény, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem.

  • Eperkúra

    EperkúraEzt a fogyókúrát azoknak ajánljuk, akik nem akarják radikálisan megváltoztatni étkezési szokásaikat, csupán egy kis megtisztulásra vágynak, illetve azoknak, akik maguk akarják eldönteni, hogy diétájuk mennyi ideig tartson. Az eperkúra lényege: a kúrát egytől három napig végezzük egy alkalommal. Hosszabb időtartamra csakis orvosi felügyelet mellett kezdhetünk bele! A módszer lényege szervezetünk megtisztítása, felfrissítése, méregtelenítése. Fontos, hogy betartsuk a kúra menetét, azaz készítsük elő szervezetünket az epernapokra.

  • Spárga diéta

    Spárga diétaA spárga egy kevésbé ismert és nem olyan gyakran használt zöldség, pedig nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik. Fogyókúrához is remek választás. A spárga több szempontból is kiemelkedik a zöldségek közül. Egyrészt megköti a szervezetben a káros nehézfémeket, és vízhajtó hatása is jelentős, mindkettő a méregtelenítésben játszik nagy szerepet. Mint már ismeretes a méregtelenítés mindig növeli a fogyókúra hatásfokát, hiszen ahogy tisztul a szervezet, az anyagcsere is jobban működik. A spárga diéta három napos, de egymás után kétszer is ismételhető.

  • Dinnye diéta

    Dinnye diétaA dinnye 95 százaléka víz, így kiváló méregtelenítésre. A dinnyekúra megfiatalítja szervezetünket, és fogyókúrához is ideális program. A vitaminok és ásványi anyagok a keringés útján eljutnak életfontosságú szervekhez, minden egyes sejthez. Fiatalító, jótékony hatásukat mindenütt kifejtik, a csontokban, a fogakban, a szemben, a bőrben, a hajban, a körmökben. Tarthatunkz egynapos dinnyekúrát is, de az ideális a háromnapos méregtelenítés. Ilyenkor a gyümölcsön, az ásványvízen és a teán kívül alig fogyasszunk szilárd táplálékot.

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre

  • Bogyós gyümölcs diéta

    Bogyós gyümölcs diétaA bogyós gyümölcsökről köztudott, hogy zsírégető hatással vannak szervezetünkre, ezért igen sokan alkalmazzák fogyókúrás célzattal. Több előnye is van a gyümölcsöknek, mint pusztán a fogyás. Vitamin tartalmuk igen magas, ezért a betegségek megelőzésében is fontos szerepük van. A gyümölcs diéta segíti az immunrendszer erősödését a vitaminfeltöltés által, ezen kívül magas rosttartalma miatt béltisztító és bőrmegújító hatásuk van. A szedernek nagyon magas a karotin tartalma. Az eper gazdag ásványi anyagokban és gyümölcs savban.

  • Saláta diéta

    Saláta diétaHa nehezen tudod betartani a szigorú fogyókúrás étrendeket, akkor próbáld ki a „vacsorára csak salátát” elvet, ami hatékony, mégsem nehéz betartani. A fogyókúrázók jelentős hányada küzd azzal a problémával, hogy az egész napos ételmegvonás hatására estére elszakad a húr, és bőségesen pótolja a „veszteséget”. Ez a lehető legrosszabb megoldás, hiszen az rakódik le legkönnyebben zsírpárnáinkra, amit késő délután, vagy este eszünk meg. Ezt a balesetet úgy tudjuk megelőzni, hogy minden este salátával fejezzük be a napot.

kutya cica örökbe fogadás állatvédelem szja 1%