rss
  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!

  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!Sok nő küzd a de­rék­tá­jé­kon kiülő pár­nács­kák­kal, úszó­gu­mi­val. Te is kö­zé­jük tar­to­zol? Mu­tat­juk, ho­gyan sza­ba­dulj meg tőle! Manapság sok nő küzd deréktáji elhízással, angol kifejezéssel élve a "muffin top"-al. A nadrágból kibuggyanó zsírpárnácskáktól pedig mindenki szabadulni szeretne, mégpedig minél gyorsabban. Friss kutatások szerint a pufi csípő nemcsak esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázat is lehet, hiszen jelentősen növeli például a szívinfarktus és a stroke esélyét. Nemcsak a csini külsőd miatt fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

    Mutatjuk a leghatékonyabb tornagyakorlatokat, amikkel könnyen és gyorsan faraghatod le a derekadról a súlyfelesleget!

    1. Törzsdöntés
    Jobb lábaddal térdelj le, míg a másik lábadat nyújtsd ki a talajon, úgy, hogy feszüljön. Jobb kezed emeld fel a fejedhez, bal kéz test mellett. Hajlítsd a törzsed balra, amennyire csak tudod. Majd térj vissza a kezdő pozícióba. Ezt 15-ször végezd el, majd ismételd meg a másik oldalra is!

    2. Csípő fordítás
    Alkarral támaszkodj meg a talajon, úgy, hogy a könyököd a váll alatt legyen. Ezután fordítsd a csípőd bal oldalra, érintsd meg törzseddel a talajt, majd a bal oldalon is csináld meg ugyanezt. Ismételd meg 20-szor a gyakorlatot!

    3. Fenék emelés
    Feküdj le háttal a talajra, mindkét talpad szorítsd a földhöz, térd behajlít. Emeld meg a fenekedet, törzsedet úgy, hogy egyenes vonalban legyen a térdedtől a válladig. Lassan engedd vissza! Csináld meg ezt 15-20-szor!

    4. Hasprés oldalra
    Helyezkedj el háttal a talajon, emeld fel a lábaidat, hajlítsd be a térdeidet úgy, hogy párhuzamosak legyenek a talajjal. Kezeidet kulcsold össze a fejed mögött. Fordulj rá az ellentétes lábadra úgy, hogy a könyököd megérintse a térdedet. Majd a másik irányba végezd el ugyanezt. Ezt folyamatosan csináld 1-2 percig.

    5. Törzsforgatás súlyzóval
    Feneked és lábad a talajon, térdeid legyenek behajlítva. Törzsed tartsd meg kissé hátradöntve. Szoríts a kezedbe akkora súlyt, amekkorával szabályosan el tudod végezni a gyakorlatot, majd forgasd a törzsed egyik oldalról a másik oldalra. Ismételd meg 10-szer!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Dinnye diéta

    Dinnye diétaA dinnye 95 százaléka víz, így kiváló méregtelenítésre. A dinnyekúra megfiatalítja szervezetünket, és fogyókúrához is ideális program. A vitaminok és ásványi anyagok a keringés útján eljutnak életfontosságú szervekhez, minden egyes sejthez. Fiatalító, jótékony hatásukat mindenütt kifejtik, a csontokban, a fogakban, a szemben, a bőrben, a hajban, a körmökben. Tarthatunkz egynapos dinnyekúrát is, de az ideális a háromnapos méregtelenítés. Ilyenkor a gyümölcsön, az ásványvízen és a teán kívül alig fogyasszunk szilárd táplálékot.

  • Saláta diéta

    Saláta diétaHa nehezen tudod betartani a szigorú fogyókúrás étrendeket, akkor próbáld ki a „vacsorára csak salátát” elvet, ami hatékony, mégsem nehéz betartani. A fogyókúrázók jelentős hányada küzd azzal a problémával, hogy az egész napos ételmegvonás hatására estére elszakad a húr, és bőségesen pótolja a „veszteséget”. Ez a lehető legrosszabb megoldás, hiszen az rakódik le legkönnyebben zsírpárnáinkra, amit késő délután, vagy este eszünk meg. Ezt a balesetet úgy tudjuk megelőzni, hogy minden este salátával fejezzük be a napot.

  • Rizsdiéta

    RizsdiétaA rizs fogyasztásának hatására energiablokkjaink feloldódnak, a salakanyagok könnyebben ürülnek ki a szervezetünkből, és az életerő szabadon áramolhat testünkben. Mindezek összhatására hatékonyabban is fogyunk. Az “egyensúlydiétaként” is számon tartott rizsdiéta étrendje során lehetőleg hántolatlan barna rizst fogyasszon, mert ez tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, valamint vitaminokat, ennek köszönhetően a rizsdiéta alatt a szervezetünk semmiben nem fog hiányt szenvedni.

  • Felezős diéta

    Felezős diétaA felezős diéta talán a legegyszerűbb és legkönnyebben betartható diéta az összes diétás módszer közül, mivel mindössze csak egy szabályt kell betartani. A diéta lényege roppant egyszerű, egyél mindent, amit eddig is ettél, de csak feleakkora adagot, mint korábban. Ennyi az egész. Legyen szó hideg vagy meleg ételekről, levesekről vagy húsokról mindig feleakkora adagot szedj magadnak. Ha egy kis édességet vagy rágcsálni valót kívánsz meg, edd a korábban fogyasztott mennyiség felét. Bárki számára könnyen betartható diétás módszer.

  • Egy nap- egy étel diéta

    Egy nap- egy étel diétaEgy nap- egy fajta ételt viszünk a szervezetünkbe a következő diéta során. A hatodik napon már energikusnak érezhetjük magunkat. Új ételekkel ismerkedhetünk meg, amelyeket akár a továbbiakban is használhatunk a hétköznapjainkban. A méregtelenítésnek ez egy igen kényelmes és ízletes módja! A diéta napjai: írónap, gyümölcsnap, rizsnap, zabpehelynap, savanyúkáposzta-nap, burgonyanap. Minden nap meg kell inni 2-2,5 liter folyadékot. Ez minden esetben szénsavmentes ásványvíz és gyógytea legyen.

  • Paleo diéta

    Paleo diétaManapság az étkezési szokásaink, melynek következménye, hogy eszméletlen mértéket ölt az ételallergia és a civilizációs betegségek megjelenése. Nem érünk rá főzőcskézni, készételekkel próbáljuk megoldani a mindennapi étkezésünket, de hová vezet ez az út? Elhízás, túlsúly, emésztési problémák…Néhány évtizeddel ezelőtt olyan civilizációs betegségek jelentek meg, melyekről azelőtt nem is hallottak az orvosok, kuriózumszámba ment az infarktus, vagy a rák, olyan ritka volt. Mára sajnos az a ritkaság, ha valakinek nincs semmilyen betegsége.

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre

  • Spárga diéta

    Spárga diétaA spárga egy kevésbé ismert és nem olyan gyakran használt zöldség, pedig nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik. Fogyókúrához is remek választás. A spárga több szempontból is kiemelkedik a zöldségek közül. Egyrészt megköti a szervezetben a káros nehézfémeket, és vízhajtó hatása is jelentős, mindkettő a méregtelenítésben játszik nagy szerepet. Mint már ismeretes a méregtelenítés mindig növeli a fogyókúra hatásfokát, hiszen ahogy tisztul a szervezet, az anyagcsere is jobban működik. A spárga diéta három napos, de egymás után kétszer is ismételhető.

  • Vércsoport diéta

    Vércsoport diétaEz a diéta egyértelműen kimondja, hogy vannak olyan ételek, amiket az egyik csoport tagjai extra gyorsasággal megemésztenek, míg a többinek meggyűlik a baja velük. Aki már kipróbálta a vércsoport diétát általában elégedett volt az eredménnyel, főleg azért, mert igaz, hogy vannak olyan táplálékok, melyek fogyasztása nem ajánlott, viszont közel sincsenek tiltólistán, így nincs olyan, amit teljes egészében meg kell vonnunk a szervezetünktől. Hogy melyik csoportnak mi a jó és mi az, amelynek megemésztéséhez kicsit több idő kell?

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Volumetrics diéta

    Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

  • Őszibarack diéta

    Őszibarack diétaAz őszibarack diéta alatt fontos megfelelő mennyiségű mozgás! Az őszibarack szezonban természetesen lehetőleg friss őszibarackot, míg az ősszel vagy télen elkezdett fogyókúra alatt sem kell lemondani az őszibarackról, pótolhatjuk befőttel is, de víz alatt mossuk le a barackról a cukros levet és tároljuk külön a gyümölcsöt. Ahogy a mindennapokban is úgy a fogyókúra alatt is elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hiszen a diéta alatt a szervezet méregtelenít amihez elengedhetetlen a folyadék.

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

    A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibákA teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

  • Negatív kalória diéta

    Negatív kalória diétaA mintaétrend betartásával egy hét alatt 3-4 kg fogyást érhetünk el. Anyagcserénk felgyorsul kissé, mely megnehezíti a kilók gyors visszaszedését. Ezen kívül méregtelenítődik valamelyest a szervezet. Fejlődésben lévő szervezetnek, valamint várandós kismamáknak tilos a fenti fogyókúrát alkalmazni. Nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt fogyasszunk elegendő folyadékot. A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása miatt kevésbé érezzük a szomjúságot, ennek ellenére minimum két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

  • Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!

    Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!Van néhány aranyszabály, amit érdemes betartani, ha meg akarunk szabadulni néhány kilótól. 1. Fókuszálj a zöldségekre! Ha főételre kerül sor, mindig a zöldséges köretet edd meg először! A zöldségek tele vannak rosttal és tápanyagokkal, amelyek telítenek, emellett pedig nem kell a napi zöldségbevitelen aggódnod, hiszen már túl vagy rajta ebédidőben. 2. Jól rágd meg az ételt! Tudtad, hogy ha lassan eszel, akár 30%-kal kevesebb ételt fogsz fogyasztani? Az agynak kb. 20 perce van szüksége ahhoz, hogy felismerje a jóllakottság érzését – ez idő alatt akár mértéktelenül is be lehet falatozni a legzsírosabb kajákból!

  • Lépcsős diéta

    Lépcsős diétaHa kevés kalóriával kezdesz, és fokozatosan emeled az energia-bevitelt, akkor két hét alatt ledobhatsz 4 kilót. A lépcső diétának nevezett módszer egy léböjttel kezdődik (napi 400 kalória). Fontos, hogy ne legyen cukrozott, legjobbak az általad frissen facsart levek. Az adagot kétnaponta emelheted 200 kalóriával, szilárd táplálék formájában, egészen 1000 kalóriáig. Ez lehet sovány csirkehús, vagy hal. A hiánytünetek elkerülése végett érdemes kiegészít készítményeket fogyasztani (multivitamin, és ásványi anyag kiegészítők).

  • Sütőtök diéta

    Sütőtök diétaA sütőtök nemcsak nagyon finom étel, hanem rendkívül egészséges is. Emellett magas rosttartalommal rendelkezik a kalória tartalma viszont nagyon alacsony. Tökéletes tápláléknak számít, a fogyókúrázók étrendjében. 100 grammnyi sütőtökben ugyanis, csupán 80 kalória van. A sütőtök diéta egy monodiéta, amely során csakis a tök fogyasztása megengedett. Ez a fajta monodiéta egészségesnek számít, mivel a sütőtöknek rendkívül magas a tápanyagtartalma, így semmiféle hiánybetegség nem alakulhat ki a kúra ideje alatt.

  • Szétválasztó diéta

    Szétválasztó diétaAz elválasztó diéta a fehérjék és szénhidrátok külön választásán alapul. A szénhidrátok és a fehérjék megemésztéséhez különböző enzimekre van szükség, továbbá az emésztés időigénye is különböző, ezért az együtt bevitt táplálék egy része biztosan nem emésztődik meg, hanem vagy félig megemésztve távozik, vagy lerakódik. Egyik végkimenetel sem túl barátságos szervezetünk számára. Amennyiben fehérjét fogyasztunk, melyek a hús, a hal és a tojás, ne keverjük azt szénhidráttal, melyek a kenyér, a gabonafélék, a rizs, a tésztafélék és a burgonya.