rss
  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!


    01. Soha ne hagyd ki a reggelit! Egy tojásrántotta, vagy néhány szelet sajt egy teljes kiőrlésű pirítóssal segít abban, hogy napközben ne nassolj.

    02. Tartsd be a „három-falat” szabályt, így akár még édességet is ehetsz. Fogadd meg, hogy a köztudottan hizlaló ételekből csak három kiskanálnyit eszel.

    03. Három órával lefekvés előtt már ne egyél semmit. Ilyenkor ugyanis nagyon lelassul az anyagcsere, a szervezet sokkal több felesleget raktároz.

    04. Minden étkezés előtt tedd fel magadnak a kérdést: „Tényleg éhes vagyok?” Közben igyál meg egy pohár citromos vizet és várj pár percet. Gyakran az lesz a válasz: NEM!

    05. Minden nap aludj 6-8 órát, a kialvatlanság komoly stressz a szervezet számára, a test ilyenkor követel. A kevés alvás tehát evéshez és hízáshoz vezet.

    06. Próbálj minél gyakrabban otthon elkészített ételeket enni. A gyorséttermi fogások és az előre elkészített ételek ugyanis rengeteg hizlaló anyagot tartalmaznak.

    07. Az ebédet és a vacsorát kezdd mindig egy kiadós salátával. Így biztos, hogy az étkezés végére összességében kevesebb kalóriát viszel a szervezetedbe.

    08. Minden reggel mérd meg magad, a napi kontroll gátat szab a túlkapásoknak. Egy-két kilótól megszabadulni könnyebb, mint tíztől.

    09. Ha három-négy óránként eszel valamit, soha nem érzünk farkaséhséget, és nem esszük felelőtlenül degeszre magunkat.

    10. Havonta egyszer jelölj ki magadnak egy úgynevezett jutalom napot. Ilyenkor annyit ehetsz, amennyit csak akarsz.

    11. Soha ne menj éhesen bevásárolni. Számtalan kutatás bebizonyította már, hogy ilyenkor jóval több felesleges, és kalóriadús ételt veszel.

    12. Felejtsd el a szénsavas üdítőket, inkább igyál sima vizet, higított gyümölcslevet, esetleg gyógyteákat. A szénsav ugyanis lelassítja a zsírégetés folyamatát is.

    13. Szerezz be otthonra olajos magvakat és cukor nélküli szárított gyümölcsöket. Ezek a nasik ugyanis rendkívül egészségesek, és táplálóak is.

    14. Ha ebéd után már nem fogyasztasz semmilyen szénhidrátot, biztos, hogy hamarosan fogyni kezdesz.

    15. Naponta legalább fél órát mozogj. Szállj le a buszról egy megállóval előbb, vagy pattanj bringára, ne használj liftet, inkább lépcsőzz!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szőlő diéta

    Szőlő diétaA szőlő diéta nem csak fogyaszt, hanem méregtelenít és javítja az anyagcserét is. A szőlő kiválasztásánál, inkább a magos fajtákat válasszuk, mert ezek nagy mennyiségű polifenolt tartalmaznak és lassítják az öregedés folyamatát. Ahhoz, hogy a kívánt hatás érjük el gondosan meg kell rágni a magokat is. A szőlő diéta viszonylag könnyen kivitelezhető, mert a szőlő tápanyagokban gazdag gyümölcs. A szőlő diéta alatt szinte soha nem kell szenvedni az éhségtől. Mindezek felett tanulmányok igazolják, hogy a szőlő fogyasztása csökkenti a tüdőrák kockázatát.

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Sütőtök diéta

    Sütőtök diétaA sütőtök nemcsak nagyon finom étel, hanem rendkívül egészséges is. Emellett magas rosttartalommal rendelkezik a kalória tartalma viszont nagyon alacsony. Tökéletes tápláléknak számít, a fogyókúrázók étrendjében. 100 grammnyi sütőtökben ugyanis, csupán 80 kalória van. A sütőtök diéta egy monodiéta, amely során csakis a tök fogyasztása megengedett. Ez a fajta monodiéta egészségesnek számít, mivel a sütőtöknek rendkívül magas a tápanyagtartalma, így semmiféle hiánybetegség nem alakulhat ki a kúra ideje alatt.

  • Anyagcsere diéta

    Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

  • Rizsdiéta

    RizsdiétaA rizs fogyasztásának hatására energiablokkjaink feloldódnak, a salakanyagok könnyebben ürülnek ki a szervezetünkből, és az életerő szabadon áramolhat testünkben. Mindezek összhatására hatékonyabban is fogyunk. Az “egyensúlydiétaként” is számon tartott rizsdiéta étrendje során lehetőleg hántolatlan barna rizst fogyasszon, mert ez tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, valamint vitaminokat, ennek köszönhetően a rizsdiéta alatt a szervezetünk semmiben nem fog hiányt szenvedni.

  • Krumpli-diéta

    Krumpli-diétaA krumpli hizlal - hallhattuk sokszor. Ez tévhit, ugyanis nem mindig hizlal. Attól függ, milyen formában készítjük el, mivel együtt esszük. Sőt, még fogyni is lehet vele! A krumplinak igen magas a keményítőtartalma, laktat, kiegyensúlyozza az anyagcserét. Ha nem olajban sütjük, hanem más zöldségekkel fogyasztjuk, a burgonya lehet kimondottan diétás is! A krumpli mindennapi ételünk részéve vált, mely kiválóan alkalmazható fogyókúrás célokra. 5 nap alatt, könnyen, szenvedések nélkül fogyhatsz, akár napi fél kilót.

  • Őszibarack diéta

    Őszibarack diétaAz őszibarack diéta alatt fontos megfelelő mennyiségű mozgás! Az őszibarack szezonban természetesen lehetőleg friss őszibarackot, míg az ősszel vagy télen elkezdett fogyókúra alatt sem kell lemondani az őszibarackról, pótolhatjuk befőttel is, de víz alatt mossuk le a barackról a cukros levet és tároljuk külön a gyümölcsöt. Ahogy a mindennapokban is úgy a fogyókúra alatt is elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hiszen a diéta alatt a szervezet méregtelenít amihez elengedhetetlen a folyadék.

  • Level diéta

    Level diétaEz a diéta egy öt napos étrendet ír elő, amit be kell tartani, max egy dolgot lehet helyettesíteni mással! Az első 5 nap után 2-5 kg mínusz figyelhető meg, maximum háromszor lehet egymás után ismételni az 5 napot, utána pár nap szünetet kell tartani! Így a 15 nap alatt, akár 15 kg mínusz is elérhető! Egy hátránya van a diétának, nagy akarat és kitartás kell hozzá, ha nincs meg benned az elhatározás, hogy végigcsinálod, ne is kezdj hozzá! Mivel a diéta nagyon szigorú, ezért maximum csak három hétig ismételhető meg.

  • Spárga diéta

    Spárga diétaA spárga egy kevésbé ismert és nem olyan gyakran használt zöldség, pedig nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik. Fogyókúrához is remek választás. A spárga több szempontból is kiemelkedik a zöldségek közül. Egyrészt megköti a szervezetben a káros nehézfémeket, és vízhajtó hatása is jelentős, mindkettő a méregtelenítésben játszik nagy szerepet. Mint már ismeretes a méregtelenítés mindig növeli a fogyókúra hatásfokát, hiszen ahogy tisztul a szervezet, az anyagcsere is jobban működik. A spárga diéta három napos, de egymás után kétszer is ismételhető.

  • Zóna diéta

    Zóna diétaA módszer alapja, hogy az étrendünk (mind a reggeli, az ebéd és a vacsora) 30 százalékban tartalmaz fehérjét, 30 százalékban zsírt és 40 százalékban szénhidrátot. Ami így egy lassabb ütemű fogyást eredményez. A zóna diéta igencsak eltér a jelenleg általánosan elfogadott diétáktól, ugyanis ezeknél a szénhidrát legfeljebb 60, a fehérje 10-15, a zsír pedig maximum 3 százalékot tesz ki. Ezen felül nem nézik az egyes étkezéseken belüli arányokat. A zóna diéta ilyen formán lehetővé teszi, hogy látványosan és egyenletesen leadjuk a felesleges kilókat.

  • Negatív kalória diéta

    Negatív kalória diétaA mintaétrend betartásával egy hét alatt 3-4 kg fogyást érhetünk el. Anyagcserénk felgyorsul kissé, mely megnehezíti a kilók gyors visszaszedését. Ezen kívül méregtelenítődik valamelyest a szervezet. Fejlődésben lévő szervezetnek, valamint várandós kismamáknak tilos a fenti fogyókúrát alkalmazni. Nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt fogyasszunk elegendő folyadékot. A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása miatt kevésbé érezzük a szomjúságot, ennek ellenére minimum két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

  • Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!

    Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!Van néhány aranyszabály, amit érdemes betartani, ha meg akarunk szabadulni néhány kilótól. 1. Fókuszálj a zöldségekre! Ha főételre kerül sor, mindig a zöldséges köretet edd meg először! A zöldségek tele vannak rosttal és tápanyagokkal, amelyek telítenek, emellett pedig nem kell a napi zöldségbevitelen aggódnod, hiszen már túl vagy rajta ebédidőben. 2. Jól rágd meg az ételt! Tudtad, hogy ha lassan eszel, akár 30%-kal kevesebb ételt fogsz fogyasztani? Az agynak kb. 20 perce van szüksége ahhoz, hogy felismerje a jóllakottság érzését – ez idő alatt akár mértéktelenül is be lehet falatozni a legzsírosabb kajákból!

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

    8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

  • Almaecet diéta

    Almaecet diétaAz almaecet diéta egyik legnagyobb előnye a többi klasszikus fogyókúrával szemben, hogy nem kell szigorú étkezési szabályokat betartanunk. A kúra alatt semmilyen ételcsoport fogyasztása nem tiltott, ráadásul akár egy hónapon keresztül is folytathatjuk a diétát. Az egyetlen és legfontosabb szabály, hogy minden étkezés előtt el kell fogyasztani egy evőkanál almaecetet. Természetesen nem kell önmagában lenyelnünk, ugyanis nyugodtan elkeverhetjük egy pohár vízben is, de létezik már kapszulás változatban is, ha valamiért bántaná a gyomrunkat.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Paleo diéta

    Paleo diétaManapság az étkezési szokásaink, melynek következménye, hogy eszméletlen mértéket ölt az ételallergia és a civilizációs betegségek megjelenése. Nem érünk rá főzőcskézni, készételekkel próbáljuk megoldani a mindennapi étkezésünket, de hová vezet ez az út? Elhízás, túlsúly, emésztési problémák…Néhány évtizeddel ezelőtt olyan civilizációs betegségek jelentek meg, melyekről azelőtt nem is hallottak az orvosok, kuriózumszámba ment az infarktus, vagy a rák, olyan ritka volt. Mára sajnos az a ritkaság, ha valakinek nincs semmilyen betegsége.