rss
  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!


    01. Soha ne hagyd ki a reggelit! Egy tojásrántotta, vagy néhány szelet sajt egy teljes kiőrlésű pirítóssal segít abban, hogy napközben ne nassolj.

    02. Tartsd be a „három-falat” szabályt, így akár még édességet is ehetsz. Fogadd meg, hogy a köztudottan hizlaló ételekből csak három kiskanálnyit eszel.

    03. Három órával lefekvés előtt már ne egyél semmit. Ilyenkor ugyanis nagyon lelassul az anyagcsere, a szervezet sokkal több felesleget raktároz.

    04. Minden étkezés előtt tedd fel magadnak a kérdést: „Tényleg éhes vagyok?” Közben igyál meg egy pohár citromos vizet és várj pár percet. Gyakran az lesz a válasz: NEM!

    05. Minden nap aludj 6-8 órát, a kialvatlanság komoly stressz a szervezet számára, a test ilyenkor követel. A kevés alvás tehát evéshez és hízáshoz vezet.

    06. Próbálj minél gyakrabban otthon elkészített ételeket enni. A gyorséttermi fogások és az előre elkészített ételek ugyanis rengeteg hizlaló anyagot tartalmaznak.

    07. Az ebédet és a vacsorát kezdd mindig egy kiadós salátával. Így biztos, hogy az étkezés végére összességében kevesebb kalóriát viszel a szervezetedbe.

    08. Minden reggel mérd meg magad, a napi kontroll gátat szab a túlkapásoknak. Egy-két kilótól megszabadulni könnyebb, mint tíztől.

    09. Ha három-négy óránként eszel valamit, soha nem érzünk farkaséhséget, és nem esszük felelőtlenül degeszre magunkat.

    10. Havonta egyszer jelölj ki magadnak egy úgynevezett jutalom napot. Ilyenkor annyit ehetsz, amennyit csak akarsz.

    11. Soha ne menj éhesen bevásárolni. Számtalan kutatás bebizonyította már, hogy ilyenkor jóval több felesleges, és kalóriadús ételt veszel.

    12. Felejtsd el a szénsavas üdítőket, inkább igyál sima vizet, higított gyümölcslevet, esetleg gyógyteákat. A szénsav ugyanis lelassítja a zsírégetés folyamatát is.

    13. Szerezz be otthonra olajos magvakat és cukor nélküli szárított gyümölcsöket. Ezek a nasik ugyanis rendkívül egészségesek, és táplálóak is.

    14. Ha ebéd után már nem fogyasztasz semmilyen szénhidrátot, biztos, hogy hamarosan fogyni kezdesz.

    15. Naponta legalább fél órát mozogj. Szállj le a buszról egy megállóval előbb, vagy pattanj bringára, ne használj liftet, inkább lépcsőzz!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Eperkúra

    EperkúraEzt a fogyókúrát azoknak ajánljuk, akik nem akarják radikálisan megváltoztatni étkezési szokásaikat, csupán egy kis megtisztulásra vágynak, illetve azoknak, akik maguk akarják eldönteni, hogy diétájuk mennyi ideig tartson. Az eperkúra lényege: a kúrát egytől három napig végezzük egy alkalommal. Hosszabb időtartamra csakis orvosi felügyelet mellett kezdhetünk bele! A módszer lényege szervezetünk megtisztítása, felfrissítése, méregtelenítése. Fontos, hogy betartsuk a kúra menetét, azaz készítsük elő szervezetünket az epernapokra.

  • Vércsoport diéta

    Vércsoport diétaEz a diéta egyértelműen kimondja, hogy vannak olyan ételek, amiket az egyik csoport tagjai extra gyorsasággal megemésztenek, míg a többinek meggyűlik a baja velük. Aki már kipróbálta a vércsoport diétát általában elégedett volt az eredménnyel, főleg azért, mert igaz, hogy vannak olyan táplálékok, melyek fogyasztása nem ajánlott, viszont közel sincsenek tiltólistán, így nincs olyan, amit teljes egészében meg kell vonnunk a szervezetünktől. Hogy melyik csoportnak mi a jó és mi az, amelynek megemésztéséhez kicsit több idő kell?

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • Anyagcsere diéta

    Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

  • Krumpli-diéta

    Krumpli-diétaA krumpli hizlal - hallhattuk sokszor. Ez tévhit, ugyanis nem mindig hizlal. Attól függ, milyen formában készítjük el, mivel együtt esszük. Sőt, még fogyni is lehet vele! A krumplinak igen magas a keményítőtartalma, laktat, kiegyensúlyozza az anyagcserét. Ha nem olajban sütjük, hanem más zöldségekkel fogyasztjuk, a burgonya lehet kimondottan diétás is! A krumpli mindennapi ételünk részéve vált, mely kiválóan alkalmazható fogyókúrás célokra. 5 nap alatt, könnyen, szenvedések nélkül fogyhatsz, akár napi fél kilót.

  • Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!

    Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!Van néhány aranyszabály, amit érdemes betartani, ha meg akarunk szabadulni néhány kilótól. 1. Fókuszálj a zöldségekre! Ha főételre kerül sor, mindig a zöldséges köretet edd meg először! A zöldségek tele vannak rosttal és tápanyagokkal, amelyek telítenek, emellett pedig nem kell a napi zöldségbevitelen aggódnod, hiszen már túl vagy rajta ebédidőben. 2. Jól rágd meg az ételt! Tudtad, hogy ha lassan eszel, akár 30%-kal kevesebb ételt fogsz fogyasztani? Az agynak kb. 20 perce van szüksége ahhoz, hogy felismerje a jóllakottság érzését – ez idő alatt akár mértéktelenül is be lehet falatozni a legzsírosabb kajákból!

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!

    Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!Sok nő küzd a de­rék­tá­jé­kon kiülő pár­nács­kák­kal, úszó­gu­mi­val. Te is kö­zé­jük tar­to­zol? Mu­tat­juk, ho­gyan sza­ba­dulj meg tőle! Manapság sok nő küzd deréktáji elhízással, angol kifejezéssel élve a "muffin top"-al. A nadrágból kibuggyanó zsírpárnácskáktól pedig mindenki szabadulni szeretne, mégpedig minél gyorsabban. Friss kutatások szerint a pufi csípő nemcsak esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázat is lehet, hiszen jelentősen növeli például a szívinfarktus és a stroke esélyét. Nemcsak a csini külsőd miatt fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

  • Citrom kúra

    Citrom kúraLeginkább azoknak ajánljuk, akik nem kevesebbet akarnak elvonni étkezésükből, hanem valamivel kiegészíteni, ami mégis segíti a fogyásukat. Ez persze nem azt jelenti, hogy hurka-kolbász, és egész napos péktermék evés közben mégis fogyni fogunk. A citrom savas hatása ellenére lúgosít, és olyan enzimek termelődését indítja be, melyek hatására a zsíremésztés, és égetés felélénkül, aminek alapja a C-vitamin. Emellett csökkenti az étvágyat is, és nem fogjuk a puffadtság, telítettség érzését sem érezni napközben, köszönhetően a citromnak.

  • Spárga diéta

    Spárga diétaA spárga egy kevésbé ismert és nem olyan gyakran használt zöldség, pedig nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik. Fogyókúrához is remek választás. A spárga több szempontból is kiemelkedik a zöldségek közül. Egyrészt megköti a szervezetben a káros nehézfémeket, és vízhajtó hatása is jelentős, mindkettő a méregtelenítésben játszik nagy szerepet. Mint már ismeretes a méregtelenítés mindig növeli a fogyókúra hatásfokát, hiszen ahogy tisztul a szervezet, az anyagcsere is jobban működik. A spárga diéta három napos, de egymás után kétszer is ismételhető.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Csokis diéta

    Csokis diétaEz a diéta az egyik legrövidebb mind közül: összesen egynapos. Csokoládénapnak is nevezhetjük. Különlegessége, hogy a nap minden egyes étkezése tartalmaz csokoládét, mégis fogyhatsz vele fél-egy kilót. A legfrissebb kutatások szerint a csokoládé antioxidáns hatása nagyobb, mint a zöld teáé, sőt a vörösbort is kenterbe veri. Bizonyítottan magas antioxidáns-tartalma elősegíti az emésztést, megvédi a szervezetet az oxidációs sejtkárosodástól, és lassítja az öregedési folyamatokat. Ugyancsak magas flavonidtartalma jótékonyan hat a szív- és érrendszerre.

  • 90 napos diéta

    90 napos diétaA négysikerű 90 napos fogyókúra népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek! A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

  • Negatív kalória diéta

    Negatív kalória diétaA mintaétrend betartásával egy hét alatt 3-4 kg fogyást érhetünk el. Anyagcserénk felgyorsul kissé, mely megnehezíti a kilók gyors visszaszedését. Ezen kívül méregtelenítődik valamelyest a szervezet. Fejlődésben lévő szervezetnek, valamint várandós kismamáknak tilos a fenti fogyókúrát alkalmazni. Nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt fogyasszunk elegendő folyadékot. A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása miatt kevésbé érezzük a szomjúságot, ennek ellenére minimum két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Almaecet diéta

    Almaecet diétaAz almaecet diéta egyik legnagyobb előnye a többi klasszikus fogyókúrával szemben, hogy nem kell szigorú étkezési szabályokat betartanunk. A kúra alatt semmilyen ételcsoport fogyasztása nem tiltott, ráadásul akár egy hónapon keresztül is folytathatjuk a diétát. Az egyetlen és legfontosabb szabály, hogy minden étkezés előtt el kell fogyasztani egy evőkanál almaecetet. Természetesen nem kell önmagában lenyelnünk, ugyanis nyugodtan elkeverhetjük egy pohár vízben is, de létezik már kapszulás változatban is, ha valamiért bántaná a gyomrunkat.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Level diéta

    Level diétaEz a diéta egy öt napos étrendet ír elő, amit be kell tartani, max egy dolgot lehet helyettesíteni mással! Az első 5 nap után 2-5 kg mínusz figyelhető meg, maximum háromszor lehet egymás után ismételni az 5 napot, utána pár nap szünetet kell tartani! Így a 15 nap alatt, akár 15 kg mínusz is elérhető! Egy hátránya van a diétának, nagy akarat és kitartás kell hozzá, ha nincs meg benned az elhatározás, hogy végigcsinálod, ne is kezdj hozzá! Mivel a diéta nagyon szigorú, ezért maximum csak három hétig ismételhető meg.

  • Lépcsős diéta

    Lépcsős diétaHa kevés kalóriával kezdesz, és fokozatosan emeled az energia-bevitelt, akkor két hét alatt ledobhatsz 4 kilót. A lépcső diétának nevezett módszer egy léböjttel kezdődik (napi 400 kalória). Fontos, hogy ne legyen cukrozott, legjobbak az általad frissen facsart levek. Az adagot kétnaponta emelheted 200 kalóriával, szilárd táplálék formájában, egészen 1000 kalóriáig. Ez lehet sovány csirkehús, vagy hal. A hiánytünetek elkerülése végett érdemes kiegészít készítményeket fogyasztani (multivitamin, és ásványi anyag kiegészítők).