rss
  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!


    01. Soha ne hagyd ki a reggelit! Egy tojásrántotta, vagy néhány szelet sajt egy teljes kiőrlésű pirítóssal segít abban, hogy napközben ne nassolj.

    02. Tartsd be a „három-falat” szabályt, így akár még édességet is ehetsz. Fogadd meg, hogy a köztudottan hizlaló ételekből csak három kiskanálnyit eszel.

    03. Három órával lefekvés előtt már ne egyél semmit. Ilyenkor ugyanis nagyon lelassul az anyagcsere, a szervezet sokkal több felesleget raktároz.

    04. Minden étkezés előtt tedd fel magadnak a kérdést: „Tényleg éhes vagyok?” Közben igyál meg egy pohár citromos vizet és várj pár percet. Gyakran az lesz a válasz: NEM!

    05. Minden nap aludj 6-8 órát, a kialvatlanság komoly stressz a szervezet számára, a test ilyenkor követel. A kevés alvás tehát evéshez és hízáshoz vezet.

    06. Próbálj minél gyakrabban otthon elkészített ételeket enni. A gyorséttermi fogások és az előre elkészített ételek ugyanis rengeteg hizlaló anyagot tartalmaznak.

    07. Az ebédet és a vacsorát kezdd mindig egy kiadós salátával. Így biztos, hogy az étkezés végére összességében kevesebb kalóriát viszel a szervezetedbe.

    08. Minden reggel mérd meg magad, a napi kontroll gátat szab a túlkapásoknak. Egy-két kilótól megszabadulni könnyebb, mint tíztől.

    09. Ha három-négy óránként eszel valamit, soha nem érzünk farkaséhséget, és nem esszük felelőtlenül degeszre magunkat.

    10. Havonta egyszer jelölj ki magadnak egy úgynevezett jutalom napot. Ilyenkor annyit ehetsz, amennyit csak akarsz.

    11. Soha ne menj éhesen bevásárolni. Számtalan kutatás bebizonyította már, hogy ilyenkor jóval több felesleges, és kalóriadús ételt veszel.

    12. Felejtsd el a szénsavas üdítőket, inkább igyál sima vizet, higított gyümölcslevet, esetleg gyógyteákat. A szénsav ugyanis lelassítja a zsírégetés folyamatát is.

    13. Szerezz be otthonra olajos magvakat és cukor nélküli szárított gyümölcsöket. Ezek a nasik ugyanis rendkívül egészségesek, és táplálóak is.

    14. Ha ebéd után már nem fogyasztasz semmilyen szénhidrátot, biztos, hogy hamarosan fogyni kezdesz.

    15. Naponta legalább fél órát mozogj. Szállj le a buszról egy megállóval előbb, vagy pattanj bringára, ne használj liftet, inkább lépcsőzz!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Banánkúra

    BanánkúraTápanyagtartalma sem kevés, éppen ezért meglepő a japán diétaőrület: a banándiéta. A banánkúra egy oszakai gyógyszerész nevéhez fűződik. Nem igényel hatalmas erőfeszítéseket és szigorú szabályai sincsenek, mégis megszabadulhatunk vele jó néhány fölösleges kilótól. Elmélete roppant egyszerű: a napot banánnal kell indítani, és máris elkerültük azokat a csapdákat, amelybe általában beleesnek a fogyókúrázók, s amelyeknek köszönhetően aztán többet híznak vissza, mint amit sikerült keservesen leadniuk.

  • Krumpli-diéta

    Krumpli-diétaA krumpli hizlal - hallhattuk sokszor. Ez tévhit, ugyanis nem mindig hizlal. Attól függ, milyen formában készítjük el, mivel együtt esszük. Sőt, még fogyni is lehet vele! A krumplinak igen magas a keményítőtartalma, laktat, kiegyensúlyozza az anyagcserét. Ha nem olajban sütjük, hanem más zöldségekkel fogyasztjuk, a burgonya lehet kimondottan diétás is! A krumpli mindennapi ételünk részéve vált, mely kiválóan alkalmazható fogyókúrás célokra. 5 nap alatt, könnyen, szenvedések nélkül fogyhatsz, akár napi fél kilót.

  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!

    Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!Sok nő küzd a de­rék­tá­jé­kon kiülő pár­nács­kák­kal, úszó­gu­mi­val. Te is kö­zé­jük tar­to­zol? Mu­tat­juk, ho­gyan sza­ba­dulj meg tőle! Manapság sok nő küzd deréktáji elhízással, angol kifejezéssel élve a "muffin top"-al. A nadrágból kibuggyanó zsírpárnácskáktól pedig mindenki szabadulni szeretne, mégpedig minél gyorsabban. Friss kutatások szerint a pufi csípő nemcsak esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázat is lehet, hiszen jelentősen növeli például a szívinfarktus és a stroke esélyét. Nemcsak a csini külsőd miatt fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

  • Őszibarack diéta

    Őszibarack diétaAz őszibarack diéta alatt fontos megfelelő mennyiségű mozgás! Az őszibarack szezonban természetesen lehetőleg friss őszibarackot, míg az ősszel vagy télen elkezdett fogyókúra alatt sem kell lemondani az őszibarackról, pótolhatjuk befőttel is, de víz alatt mossuk le a barackról a cukros levet és tároljuk külön a gyümölcsöt. Ahogy a mindennapokban is úgy a fogyókúra alatt is elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hiszen a diéta alatt a szervezet méregtelenít amihez elengedhetetlen a folyadék.

  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

    8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

  • Vércsoport diéta

    Vércsoport diétaEz a diéta egyértelműen kimondja, hogy vannak olyan ételek, amiket az egyik csoport tagjai extra gyorsasággal megemésztenek, míg a többinek meggyűlik a baja velük. Aki már kipróbálta a vércsoport diétát általában elégedett volt az eredménnyel, főleg azért, mert igaz, hogy vannak olyan táplálékok, melyek fogyasztása nem ajánlott, viszont közel sincsenek tiltólistán, így nincs olyan, amit teljes egészében meg kell vonnunk a szervezetünktől. Hogy melyik csoportnak mi a jó és mi az, amelynek megemésztéséhez kicsit több idő kell?

  • Egy nap- egy étel diéta

    Egy nap- egy étel diétaEgy nap- egy fajta ételt viszünk a szervezetünkbe a következő diéta során. A hatodik napon már energikusnak érezhetjük magunkat. Új ételekkel ismerkedhetünk meg, amelyeket akár a továbbiakban is használhatunk a hétköznapjainkban. A méregtelenítésnek ez egy igen kényelmes és ízletes módja! A diéta napjai: írónap, gyümölcsnap, rizsnap, zabpehelynap, savanyúkáposzta-nap, burgonyanap. Minden nap meg kell inni 2-2,5 liter folyadékot. Ez minden esetben szénsavmentes ásványvíz és gyógytea legyen.

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • Zabkása diéta

    Zabkása diétaEz a diéta nem csupán egy sima diéta, hanem egy tisztítókúra is egyben. A diéta zabkorpából és friss zabpehelyből áll. Mindkettőt megveheted, bármelyik nagyobb élelmiszerüzletben. A zabkorpa szinte nem jelent kalóriákat, minden 30 grammban 71 kalória van. A 30 gramm ebben az esetben nagyon sokat jelent, hiszen a zab állaga pehely, ezért nem sokat nyom. A zabpehelynek megvan az az áldásos tulajdonsága, hogy a gyomorban felduzzad, így úgy érezhetjük, hogy borzasztóan sokat ettünk, így nem kívánunk több ételt.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Volumetrics diéta

    Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

    15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!

  • Anyagcsere diéta

    Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

  • Citrom kúra

    Citrom kúraLeginkább azoknak ajánljuk, akik nem kevesebbet akarnak elvonni étkezésükből, hanem valamivel kiegészíteni, ami mégis segíti a fogyásukat. Ez persze nem azt jelenti, hogy hurka-kolbász, és egész napos péktermék evés közben mégis fogyni fogunk. A citrom savas hatása ellenére lúgosít, és olyan enzimek termelődését indítja be, melyek hatására a zsíremésztés, és égetés felélénkül, aminek alapja a C-vitamin. Emellett csökkenti az étvágyat is, és nem fogjuk a puffadtság, telítettség érzését sem érezni napközben, köszönhetően a citromnak.

  • Káposztaleves-diéta

    Káposztaleves-diétaEzt a diétát olyan gyakran alkalmazhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ha követjük az előírásokat, a diéta 7 napja alatt szervezetünk megtisztul a salakanyagoktól, és nagyon jól érezzük magunkat. Az alaplevesből annyit lehet enni, amennyit csak akarunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása szigorúan tilos! Legalább 24 órának kell eltelni a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között. A káposzta igen kalóriaszegény, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem.

  • Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!

    Étkezési trükkök, melyek segítik a fogyást!Van néhány aranyszabály, amit érdemes betartani, ha meg akarunk szabadulni néhány kilótól. 1. Fókuszálj a zöldségekre! Ha főételre kerül sor, mindig a zöldséges köretet edd meg először! A zöldségek tele vannak rosttal és tápanyagokkal, amelyek telítenek, emellett pedig nem kell a napi zöldségbevitelen aggódnod, hiszen már túl vagy rajta ebédidőben. 2. Jól rágd meg az ételt! Tudtad, hogy ha lassan eszel, akár 30%-kal kevesebb ételt fogsz fogyasztani? Az agynak kb. 20 perce van szüksége ahhoz, hogy felismerje a jóllakottság érzését – ez idő alatt akár mértéktelenül is be lehet falatozni a legzsírosabb kajákból!

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre