rss
  • Volumetrics diéta

  • Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

    Így könnyedén állíthatunk elő boszorkánykonyhánkban olyan menüt, mely ellát tápanyagokkal, de nagy hatékonysággal készteti a testünket arra, hogy a szükséges kalóriákat a zsírraktárainkból fedezzék! Nem fogyókúra egyetlen diéta sem elegendő sport és folyadék bevitel nélkül, ezekre most is fokozottan fordítsunk gondot. Részesítsük előnyben a salátákat, zöldségleveseket, alacsonyabb kalóriatartalmú gyümölcsöket. Fogyasszunk nyugodtan sovány tejtermékeket és fehér húsokat.


    1. nap

    Reggeli: 3 db őszibarack, egy joghurt vagy kefir
    Tízórai: 2 dl gyümölcssaláta tetszőlegesen összeválogatva
    Ebéd: zöldbab leves, sajtos pirított kenyérkockákkal
    Uzsonna: 10 dkg vegyes gyümölcs.
    Vacsora: 1 szelet teljes kiőrlésű pirítós sajttal és paradicsommal

    2. nap

    Reggeli: 1 db korpás zsemle, 150 g savanyú káposzta
    Tízórai: 1 bögre gyümölcssaláta
    Ebéd: húsleves zöldségekkel gazdagon tálalva
    Uzsonna: korpás gyümölcs joghurt
    Vacsora: 10 dkg hirtelen sült csirkemell, friss spenótsaláta

    3. nap

    Reggeli: fél csésze müzli, reszelt almával és narancslével
    Tízórai: 1 bögre gyümölcssaláta
    Ebéd: rántás nélkül készült frankfurti leves virslivel
    Uzsonna: barna rizsből készült puffasztott szelet, cukormentes lekvárral
    Vacsora: 150 g teljes kiőrlésű száraztészta, tonhallal és paradicsommal

    4. nap

    Reggeli: 1 db teljes kiőrlésű kifli, juhtúróval töltött paprikával
    Tízórai: 2 őszibarack
    Ebéd: egy csirkés szendvics teljes kiőrlésű zsemléből, pirított zöldség.
    Uzsonna: 1 körte
    Vacsora: grillezett töltött gomba, barnarizzsel, paprikasalátával


    5. nap

    Reggeli: fél csésze müzli narancslével és reszelt körtével
    Tízórai: 1 grapefruit, vagy narancs
    Ebéd: zöldséges tekercs (csirkemellbe göngyölt zöldségek)
    Uzsonna: 1 bögre gyümölcssaláta
    Vacsora: 10 dkg grillezett csirke, brokkoli ágyon

    6. nap

    Reggeli: rántottás szendvics, teljes kiőrlésű zsemléből, friss vegyes vágott savanyúsággal
    Tízórai: 1 bögre gyümölcssaláta
    Ebéd: zellerkrém leves, sovány puding
    Uzsonna:1 gyümölcsjoghurt
    Vacsora: párolt kelbimbó, tetszés szerinti öntettel

    7. nap

    Reggeli: pulykasonka, 1 szelet barna kenyér, paprika
    Tízórai: 1 alma vagy körte
    Ebéd: cézár saláta
    Uzsonna: müzli szelet
    Vacsora: gyros tál (sült krumpli mentesen)


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Káposztaleves-diéta

    Káposztaleves-diétaEzt a diétát olyan gyakran alkalmazhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ha követjük az előírásokat, a diéta 7 napja alatt szervezetünk megtisztul a salakanyagoktól, és nagyon jól érezzük magunkat. Az alaplevesből annyit lehet enni, amennyit csak akarunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása szigorúan tilos! Legalább 24 órának kell eltelni a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között. A káposzta igen kalóriaszegény, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem.

  • Rizsdiéta

    RizsdiétaA rizs fogyasztásának hatására energiablokkjaink feloldódnak, a salakanyagok könnyebben ürülnek ki a szervezetünkből, és az életerő szabadon áramolhat testünkben. Mindezek összhatására hatékonyabban is fogyunk. Az “egyensúlydiétaként” is számon tartott rizsdiéta étrendje során lehetőleg hántolatlan barna rizst fogyasszon, mert ez tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, valamint vitaminokat, ennek köszönhetően a rizsdiéta alatt a szervezetünk semmiben nem fog hiányt szenvedni.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

    A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibákA teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

  • Csokis diéta

    Csokis diétaEz a diéta az egyik legrövidebb mind közül: összesen egynapos. Csokoládénapnak is nevezhetjük. Különlegessége, hogy a nap minden egyes étkezése tartalmaz csokoládét, mégis fogyhatsz vele fél-egy kilót. A legfrissebb kutatások szerint a csokoládé antioxidáns hatása nagyobb, mint a zöld teáé, sőt a vörösbort is kenterbe veri. Bizonyítottan magas antioxidáns-tartalma elősegíti az emésztést, megvédi a szervezetet az oxidációs sejtkárosodástól, és lassítja az öregedési folyamatokat. Ugyancsak magas flavonidtartalma jótékonyan hat a szív- és érrendszerre.

  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

    8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

  • Almaecet diéta

    Almaecet diétaAz almaecet diéta egyik legnagyobb előnye a többi klasszikus fogyókúrával szemben, hogy nem kell szigorú étkezési szabályokat betartanunk. A kúra alatt semmilyen ételcsoport fogyasztása nem tiltott, ráadásul akár egy hónapon keresztül is folytathatjuk a diétát. Az egyetlen és legfontosabb szabály, hogy minden étkezés előtt el kell fogyasztani egy evőkanál almaecetet. Természetesen nem kell önmagában lenyelnünk, ugyanis nyugodtan elkeverhetjük egy pohár vízben is, de létezik már kapszulás változatban is, ha valamiért bántaná a gyomrunkat.

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Felezős diéta

    Felezős diétaA felezős diéta talán a legegyszerűbb és legkönnyebben betartható diéta az összes diétás módszer közül, mivel mindössze csak egy szabályt kell betartani. A diéta lényege roppant egyszerű, egyél mindent, amit eddig is ettél, de csak feleakkora adagot, mint korábban. Ennyi az egész. Legyen szó hideg vagy meleg ételekről, levesekről vagy húsokról mindig feleakkora adagot szedj magadnak. Ha egy kis édességet vagy rágcsálni valót kívánsz meg, edd a korábban fogyasztott mennyiség felét. Bárki számára könnyen betartható diétás módszer.

  • Paradicsomkúra

    ParadicsomkúraHa türelemmel és nem odafigyeléssel szeretnél fogyókúrázni, ha nem szeretnél sokat költeni a különleges fogyókúrás étkezésre, ha a természetes módszerek híve vagy akkor a paradicsomkúra pont Neked szól! A paradicsomkúra esetében egészségünk helyreállítása, megőrzése az elsődleges szempont, a felesleges kilók számának csökkenése csupán pozitív mellékhatás. Feltételek a hatékonyság érdekében: naponta 1,5 liter szénsavmentes ásványvíz, vagy zöldtea fogyasztása, a kávé teljes mértékű mellőzése.

  • Szőlő diéta

    Szőlő diétaA szőlő diéta nem csak fogyaszt, hanem méregtelenít és javítja az anyagcserét is. A szőlő kiválasztásánál, inkább a magos fajtákat válasszuk, mert ezek nagy mennyiségű polifenolt tartalmaznak és lassítják az öregedés folyamatát. Ahhoz, hogy a kívánt hatás érjük el gondosan meg kell rágni a magokat is. A szőlő diéta viszonylag könnyen kivitelezhető, mert a szőlő tápanyagokban gazdag gyümölcs. A szőlő diéta alatt szinte soha nem kell szenvedni az éhségtől. Mindezek felett tanulmányok igazolják, hogy a szőlő fogyasztása csökkenti a tüdőrák kockázatát.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Banánkúra

    BanánkúraTápanyagtartalma sem kevés, éppen ezért meglepő a japán diétaőrület: a banándiéta. A banánkúra egy oszakai gyógyszerész nevéhez fűződik. Nem igényel hatalmas erőfeszítéseket és szigorú szabályai sincsenek, mégis megszabadulhatunk vele jó néhány fölösleges kilótól. Elmélete roppant egyszerű: a napot banánnal kell indítani, és máris elkerültük azokat a csapdákat, amelybe általában beleesnek a fogyókúrázók, s amelyeknek köszönhetően aztán többet híznak vissza, mint amit sikerült keservesen leadniuk.

  • Saláta diéta

    Saláta diétaHa nehezen tudod betartani a szigorú fogyókúrás étrendeket, akkor próbáld ki a „vacsorára csak salátát” elvet, ami hatékony, mégsem nehéz betartani. A fogyókúrázók jelentős hányada küzd azzal a problémával, hogy az egész napos ételmegvonás hatására estére elszakad a húr, és bőségesen pótolja a „veszteséget”. Ez a lehető legrosszabb megoldás, hiszen az rakódik le legkönnyebben zsírpárnáinkra, amit késő délután, vagy este eszünk meg. Ezt a balesetet úgy tudjuk megelőzni, hogy minden este salátával fejezzük be a napot.

  • 90 napos diéta

    90 napos diétaA négysikerű 90 napos fogyókúra népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek! A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

  • Anyagcsere diéta

    Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • Csirke diéta

    Csirke diétaSegítségével naponta fél kilótól is megszabadulhat. 1. nap, Ebéd: Káposztás csirkecomb: Szokásos módon meggrillezünk egy nem túl nagy (kb. 15 dkg), ízlés szerint fűszerezett csirkecombot. Megtisztítunk 30 dkg fejes káposztát és 1 fej hagymát, vékony csíkokra vágjuk. A hagymát 1 teáskanál olajon megpároljuk, hozzáadunk 1 kiskanál paradicsompürét, majd belekeverjük a káposztát. Szerecsendióval, borssal, sóval fűszerezzük, 1 dl zöldséglevessel felöntjük, lefedve 15 percig pároljuk. A csirkecombbal fogyasztjuk. 350 kcal