rss
  • Anyagcsere diéta

  • Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

    Az anyagcsere diéta lényege, hogy olyan élelmiszereket szabad csak fogyasztani, melyek karban tartják az emésztést, felgyorsítják az anyagcserét, aminek hatására zsírégetés jön létre.

    A diéta során van néhány fontos tényező a folyadék bevitellel kapcsolatban, amire külön oda kell figyelnünk, hiszen az anyagcsere diéta teljesen felborulhat, és nem hozhatja meg a kívánt hatást, amennyiben ezeket nem vesszük figyelembe. Fontos tudnunk, hogy a hideg italok nem tesznek jót az emésztésnek, így az anyagcsere gyorsítás hiábavaló próbálkozás maradhat, ha a diéta során hűtött italokat fogyasztunk. Az italoknál maradva fontos tudnunk, hogy a szénsavas üdítők roppant mértékben savasítják a szervezetet, ebből következően lassítják az emésztést és rontják az anyagcsere diéta hatékonyságát. Továbbá fontos tudni, hogy étkezés közben a folyadékbevitelnek puffasztó hatása van. A folyadékbevitel nagyon fontos, nem csak az anyagcsere diéta során, hanem normál körülmények között is. Minimálisan napi másfél liter folyadék feltétlenül szükséges, a diéta során pedig elkerülhetetlen. A legideálisabb, ha két liter szénsavmentes, minőségi ásványvizet iszunk meg naponta, de a gyógytea vagy gyümölcstea ugyanolyan megfelelő. Nagyon fontos tudnivaló, hogy az anyagcsere diéta ideje alatt tilos az alkohol fogyasztás, ez romba döntheti az anyagcsere megváltoztatásának folyamatát.

    Az anyagcsere diéta hét napig tart, majd az egy hét letelte után közvetlenül meg kell ismételni. A diéta maximum kétszer ismételhető, huzamosabb ideig nem ajánlatos követni, legyengüléshez, vagy hiánybetegségek kialakulásához vezethet. Alább leírunk egy mintaétrendet, melynek a napi sorrendje nem feltétlenül szükséges, tehát a hétfő és a kedd felcserélhető, de az egy hét alatt mindegyik napi étrendre kerüljön sor, különben a várt eredmény rovására megy. Az anyagcsere diéta után fokozatosan visszatérhetünk a normál táplálkozáshoz, de továbbra is kerüljük a zsírt és a cukrot. A diéta utáni időszakra vonatkozóan fontos tudni, hogy a fokhagyma, kapor, bazsalikom, zsálya és borsmenta segíti az emésztést, megakadályozza a felfúvódást, ezért használjuk ezeket a fűszereket gyakran főzéshez.

    Mintaétrend:

    Hétfő:
    Reggeli: Három szelet kétszersült egy szelet sonkával, egy csésze kávé tej és cukor nélkül.
    Ebéd: Egy szelet marhasült három darab főtt burgonyával, egy pohár sovány joghurt.
    Vacsora: Egy szelet hal egy szelet graham kenyérrel, három darab paradicsommal, egy kis tálka almakompót.

    Kedd:
    Reggeli: Két szelet graham kenyér mézzel, egy csésze kávé tej és cukor nélkül.
    Ebéd: Egy tonhalas szendvics graham kenyérből egy naranccsal.
    Vacsora: Egy kétszersült kemény tojással, párolt fejes salátával, 20 dkg sovány túróval.

    Szerda:
    Reggeli: Két szelet graham kenyér vajjal és kevés lekvárral, egy naranccsal, egy csésze kávé cukor és tej nélkül.
    Ebéd: Egy sült hal 5 dkg főtt tésztával, két szelet ananásszal.
    Vacsora: Két szelet graham kenyér 15 dkg párolt csirkemellel és céklával, egy csésze gyógytea.

    Csütörtök:
    Reggeli: Müzli sovány tejjel, egy csésze kávé tej és cukor nélkül.
    Ebéd: Egy adag párolt csirkemell párolt zöldséggel és csümölccsel.
    Vacsora: Két szelet graham kenyér egy szelet sonkával, egy csésze zöld tea.


    Péntek:
    Reggeli: Egy adag diétás tejberizs, egy csésze kávé.
    Ebéd: Egy párolt hal 5 dkg főtt tésztával és 5 dkg sajttal.
    Vacsora: Egy sült csirkecomb párolt zöldséggel.

    Szombat:
    Reggeli: Két szelet kétszersült vajjal, egy pohár gyümölcslé és egy csésze kávé tej és cukor nélkül.
    Ebéd: Egy szelet borjúsült 5 dkg paradicsomos tésztával, egy alma.
    Vacsora: Két szelet kétszersült egy adag párolt csirkemellel, kapros paradicsommal, egy adag natúr joghurt.

    Vasárnap:
    Reggeli: Két szelet kétszersült vajjal és egy lágytojással, egy csésze kávé tej és cukor nélkül.
    Ebéd: Egy párolt csirkecomb barna rizzsel, egy alma.
    Vacsora: Egy szelet graham kenyér párolt hallal és 10 dkg sovány túróval, két alma.


    A mintaétrend betartása során, az anyagcsere diéta végére jelentős súlyveszteséget érhetünk el, továbbá az anyagcsere megváltozása révén huzamosabb ideig nem szedjük vissza a leadott kilókat.

    Mint minden diéta esetén, így az anyagcsere diéta folyamán is sokkal nagyobb eredményt érhetünk el, ha napi fél óra testmozgást beiktatunk napirendünkbe. Jó feszültség oldó és az anyagcsere folyamatokra is pozitív hatással van.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Eperkúra

    EperkúraEzt a fogyókúrát azoknak ajánljuk, akik nem akarják radikálisan megváltoztatni étkezési szokásaikat, csupán egy kis megtisztulásra vágynak, illetve azoknak, akik maguk akarják eldönteni, hogy diétájuk mennyi ideig tartson. Az eperkúra lényege: a kúrát egytől három napig végezzük egy alkalommal. Hosszabb időtartamra csakis orvosi felügyelet mellett kezdhetünk bele! A módszer lényege szervezetünk megtisztítása, felfrissítése, méregtelenítése. Fontos, hogy betartsuk a kúra menetét, azaz készítsük elő szervezetünket az epernapokra.

  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!

    Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!Sok nő küzd a de­rék­tá­jé­kon kiülő pár­nács­kák­kal, úszó­gu­mi­val. Te is kö­zé­jük tar­to­zol? Mu­tat­juk, ho­gyan sza­ba­dulj meg tőle! Manapság sok nő küzd deréktáji elhízással, angol kifejezéssel élve a "muffin top"-al. A nadrágból kibuggyanó zsírpárnácskáktól pedig mindenki szabadulni szeretne, mégpedig minél gyorsabban. Friss kutatások szerint a pufi csípő nemcsak esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázat is lehet, hiszen jelentősen növeli például a szívinfarktus és a stroke esélyét. Nemcsak a csini külsőd miatt fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

  • Csirke diéta

    Csirke diétaSegítségével naponta fél kilótól is megszabadulhat. 1. nap, Ebéd: Káposztás csirkecomb: Szokásos módon meggrillezünk egy nem túl nagy (kb. 15 dkg), ízlés szerint fűszerezett csirkecombot. Megtisztítunk 30 dkg fejes káposztát és 1 fej hagymát, vékony csíkokra vágjuk. A hagymát 1 teáskanál olajon megpároljuk, hozzáadunk 1 kiskanál paradicsompürét, majd belekeverjük a káposztát. Szerecsendióval, borssal, sóval fűszerezzük, 1 dl zöldséglevessel felöntjük, lefedve 15 percig pároljuk. A csirkecombbal fogyasztjuk. 350 kcal

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

    15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!

  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

    8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

  • Banánkúra

    BanánkúraTápanyagtartalma sem kevés, éppen ezért meglepő a japán diétaőrület: a banándiéta. A banánkúra egy oszakai gyógyszerész nevéhez fűződik. Nem igényel hatalmas erőfeszítéseket és szigorú szabályai sincsenek, mégis megszabadulhatunk vele jó néhány fölösleges kilótól. Elmélete roppant egyszerű: a napot banánnal kell indítani, és máris elkerültük azokat a csapdákat, amelybe általában beleesnek a fogyókúrázók, s amelyeknek köszönhetően aztán többet híznak vissza, mint amit sikerült keservesen leadniuk.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre

  • Almaecet diéta

    Almaecet diétaAz almaecet diéta egyik legnagyobb előnye a többi klasszikus fogyókúrával szemben, hogy nem kell szigorú étkezési szabályokat betartanunk. A kúra alatt semmilyen ételcsoport fogyasztása nem tiltott, ráadásul akár egy hónapon keresztül is folytathatjuk a diétát. Az egyetlen és legfontosabb szabály, hogy minden étkezés előtt el kell fogyasztani egy evőkanál almaecetet. Természetesen nem kell önmagában lenyelnünk, ugyanis nyugodtan elkeverhetjük egy pohár vízben is, de létezik már kapszulás változatban is, ha valamiért bántaná a gyomrunkat.

  • Szőlő diéta

    Szőlő diétaA szőlő diéta nem csak fogyaszt, hanem méregtelenít és javítja az anyagcserét is. A szőlő kiválasztásánál, inkább a magos fajtákat válasszuk, mert ezek nagy mennyiségű polifenolt tartalmaznak és lassítják az öregedés folyamatát. Ahhoz, hogy a kívánt hatás érjük el gondosan meg kell rágni a magokat is. A szőlő diéta viszonylag könnyen kivitelezhető, mert a szőlő tápanyagokban gazdag gyümölcs. A szőlő diéta alatt szinte soha nem kell szenvedni az éhségtől. Mindezek felett tanulmányok igazolják, hogy a szőlő fogyasztása csökkenti a tüdőrák kockázatát.

  • Miért torpan meg a fogyás?

    Miért torpan meg a fogyás?Sok fogyókúrázó tapasztalja, hogy a kezdeti sikeres súlycsökkenés után egyszer csak nem mozdul a mérleg nyelve. Szakértők szerint a sikeres súlyvesztés egyik kulcsa, hogy minden étkezésnél pontosan mérjük ki, hogy miből mennyit eszünk. Ha korábban nem foglalkoztunk ezzel, de a fogyás megtorpanni látszik, akkor érdemes erre nagyobb figyelmet fordítani, és utánanézni, hogy miből mekkora mennyiség hány kalóriát tartalmaz. Néhány hét alatt annyira megszokjuk a rendszert, hogy már mérleg nélkül is menni fog a dolog.

  • 90 napos diéta

    90 napos diétaA négysikerű 90 napos fogyókúra népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek! A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

  • Anyagcsere diéta

    Anyagcsere diétaAz anyagcsere diéta nagy előkészületeket igényel, de megéri, hiszen a végeredmény akár két ruhaméret csökkenést is jelenthet két hét alatt. Ezért elsősorban olyanoknak ajánlott ez a diéta, akik fel tudnak készülni a rendszeres otthoni étkezésre, és akik ebből következően hozzá is vannak szokva a rendszeres táplálkozáshoz. Az anyagcsere diéta a szervezet anyagcseréjét alakítja át egy optimálisabb működésre, tulajdonképpen felgyorsítja azt. Ennek segítségével rendbe teszi az emésztést, ennek következménye és mutatója a szemmel látható súlycsökkenés.

  • Bogyós gyümölcs diéta

    Bogyós gyümölcs diétaA bogyós gyümölcsökről köztudott, hogy zsírégető hatással vannak szervezetünkre, ezért igen sokan alkalmazzák fogyókúrás célzattal. Több előnye is van a gyümölcsöknek, mint pusztán a fogyás. Vitamin tartalmuk igen magas, ezért a betegségek megelőzésében is fontos szerepük van. A gyümölcs diéta segíti az immunrendszer erősödését a vitaminfeltöltés által, ezen kívül magas rosttartalma miatt béltisztító és bőrmegújító hatásuk van. A szedernek nagyon magas a karotin tartalma. Az eper gazdag ásványi anyagokban és gyümölcs savban.

  • Dinnye diéta

    Dinnye diétaA dinnye 95 százaléka víz, így kiváló méregtelenítésre. A dinnyekúra megfiatalítja szervezetünket, és fogyókúrához is ideális program. A vitaminok és ásványi anyagok a keringés útján eljutnak életfontosságú szervekhez, minden egyes sejthez. Fiatalító, jótékony hatásukat mindenütt kifejtik, a csontokban, a fogakban, a szemben, a bőrben, a hajban, a körmökben. Tarthatunkz egynapos dinnyekúrát is, de az ideális a háromnapos méregtelenítés. Ilyenkor a gyümölcsön, az ásványvízen és a teán kívül alig fogyasszunk szilárd táplálékot.

  • Paradicsomkúra

    ParadicsomkúraHa türelemmel és nem odafigyeléssel szeretnél fogyókúrázni, ha nem szeretnél sokat költeni a különleges fogyókúrás étkezésre, ha a természetes módszerek híve vagy akkor a paradicsomkúra pont Neked szól! A paradicsomkúra esetében egészségünk helyreállítása, megőrzése az elsődleges szempont, a felesleges kilók számának csökkenése csupán pozitív mellékhatás. Feltételek a hatékonyság érdekében: naponta 1,5 liter szénsavmentes ásványvíz, vagy zöldtea fogyasztása, a kávé teljes mértékű mellőzése.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Szétválasztó diéta

    Szétválasztó diétaAz elválasztó diéta a fehérjék és szénhidrátok külön választásán alapul. A szénhidrátok és a fehérjék megemésztéséhez különböző enzimekre van szükség, továbbá az emésztés időigénye is különböző, ezért az együtt bevitt táplálék egy része biztosan nem emésztődik meg, hanem vagy félig megemésztve távozik, vagy lerakódik. Egyik végkimenetel sem túl barátságos szervezetünk számára. Amennyiben fehérjét fogyasztunk, melyek a hús, a hal és a tojás, ne keverjük azt szénhidráttal, melyek a kenyér, a gabonafélék, a rizs, a tésztafélék és a burgonya.

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • Káposztaleves-diéta

    Káposztaleves-diétaEzt a diétát olyan gyakran alkalmazhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ha követjük az előírásokat, a diéta 7 napja alatt szervezetünk megtisztul a salakanyagoktól, és nagyon jól érezzük magunkat. Az alaplevesből annyit lehet enni, amennyit csak akarunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása szigorúan tilos! Legalább 24 órának kell eltelni a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között. A káposzta igen kalóriaszegény, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem.