rss
  • Citrom kúra

  • Citrom kúraLeginkább azoknak ajánljuk, akik nem kevesebbet akarnak elvonni étkezésükből, hanem valamivel kiegészíteni, ami mégis segíti a fogyásukat. Ez persze nem azt jelenti, hogy hurka-kolbász, és egész napos péktermék evés közben mégis fogyni fogunk. A citrom savas hatása ellenére lúgosít, és olyan enzimek termelődését indítja be, melyek hatására a zsíremésztés, és égetés felélénkül, aminek alapja a C-vitamin. Emellett csökkenti az étvágyat is, és nem fogjuk a puffadtság, telítettség érzését sem érezni napközben, köszönhetően a citromnak.

    A lényeg, hogy minden nap a kívánt mennyiségű citromlevet megigyuk. Ha lehetséges, akkor ne az üveges citromlevet, hanem frissen facsart citromléből készítsük italunkat, hiszen arról győződhetünk meg 99%-osan, hogy mit is tartalmaz limonádénk.

    Tehát a citromos fogyókúra alatt nincsenek igazán tiltott ételek, de manapság mindenki tisztában van azzal, hogy milyen ételek hizlalnak igazán, ezen ételek kihagyásával növelhetjük az effektivitását citromos fogyókúránkkal. Egy adag ital 1 citromot tartalmazzon, ami nagyjából fél dl. Ha lehet, napközben legalább ötször étkezzünk, inkább többször, mint kevesebbszer nagyobb adagokat. Minden egyes citromleves italunk után húsz percig nem ehetünk, és nem ihatunk, így ha betartjuk a ezt a szabályt, akkor heti 1 kg-tól szabadulhatunk meg kényelmesen! Arra azonban figyeljünk, hogy ne édesítsük az italunkat!


    Bárki végezheti ezt a fogyókúrát.

    Első nap, reggel elég egy ilyen adagot elfogyasztanunk, majd a második nap reggel, és délben is, étkezések előtt, és ne felejtsük el a húsz perces 'pihenőt' az ital elfogyasztása után. Majd a harmadik nap már este is igyunk belőle. Negyedik nap reggelén dupla adagot, és az ötödik napon már délben is dupla adagot.

    Eme szisztémát folytassuk a 9. napig, majd egyel kevesebbet haladva a 17. napig. Mivel a citrom fogyókúra alatt igen sok savat viszünk be, nem mindenkinek a gyomra tolerálja ezt, így ajánlatos egy hónap szünetet hagyni a kúrák között, illetve akinek nagyon maró érzés jelentkezik a gyomrából, azoknak szintén megálljt kell parancsolniuk!

    Továbbá a citrom erősen roncsolja a fogzománcot, így javasoljuk a citromos lé szívószállal történő fogyasztását!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • Sütőtök diéta

    Sütőtök diétaA sütőtök nemcsak nagyon finom étel, hanem rendkívül egészséges is. Emellett magas rosttartalommal rendelkezik a kalória tartalma viszont nagyon alacsony. Tökéletes tápláléknak számít, a fogyókúrázók étrendjében. 100 grammnyi sütőtökben ugyanis, csupán 80 kalória van. A sütőtök diéta egy monodiéta, amely során csakis a tök fogyasztása megengedett. Ez a fajta monodiéta egészségesnek számít, mivel a sütőtöknek rendkívül magas a tápanyagtartalma, így semmiféle hiánybetegség nem alakulhat ki a kúra ideje alatt.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

    15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!

  • Szőlő diéta

    Szőlő diétaA szőlő diéta nem csak fogyaszt, hanem méregtelenít és javítja az anyagcserét is. A szőlő kiválasztásánál, inkább a magos fajtákat válasszuk, mert ezek nagy mennyiségű polifenolt tartalmaznak és lassítják az öregedés folyamatát. Ahhoz, hogy a kívánt hatás érjük el gondosan meg kell rágni a magokat is. A szőlő diéta viszonylag könnyen kivitelezhető, mert a szőlő tápanyagokban gazdag gyümölcs. A szőlő diéta alatt szinte soha nem kell szenvedni az éhségtől. Mindezek felett tanulmányok igazolják, hogy a szőlő fogyasztása csökkenti a tüdőrák kockázatát.

  • Dukan-diéta

    Dukan-diétaA számos önsanyargató fogyókúra után itt a következő kevés szenvedést, rövid távú sikert és hosszú távú életmódváltást ígérő Dukan-diéta. Vágj bele a támadási szakaszba! Ennek időtartama egyénektől és a kívánt súlyvesztés mértékétől függően 2-10 nap között mozog. Ebben az időszakban korlátlan hús- és halfogyasztás engedélyezett, és emellett zsírszegény tejtermékek. Emellett napi két liter víz és másfél evőkanál zabkorpa fogyasztása szükséges, és legalább 20 perc vagy fél óra séta, de még jobb, ha speciális intenzív mozgást végzel, mondjuk lépcsőzést.

  • Csirke diéta

    Csirke diétaSegítségével naponta fél kilótól is megszabadulhat. 1. nap, Ebéd: Káposztás csirkecomb: Szokásos módon meggrillezünk egy nem túl nagy (kb. 15 dkg), ízlés szerint fűszerezett csirkecombot. Megtisztítunk 30 dkg fejes káposztát és 1 fej hagymát, vékony csíkokra vágjuk. A hagymát 1 teáskanál olajon megpároljuk, hozzáadunk 1 kiskanál paradicsompürét, majd belekeverjük a káposztát. Szerecsendióval, borssal, sóval fűszerezzük, 1 dl zöldséglevessel felöntjük, lefedve 15 percig pároljuk. A csirkecombbal fogyasztjuk. 350 kcal

  • Paleo diéta

    Paleo diétaManapság az étkezési szokásaink, melynek következménye, hogy eszméletlen mértéket ölt az ételallergia és a civilizációs betegségek megjelenése. Nem érünk rá főzőcskézni, készételekkel próbáljuk megoldani a mindennapi étkezésünket, de hová vezet ez az út? Elhízás, túlsúly, emésztési problémák…Néhány évtizeddel ezelőtt olyan civilizációs betegségek jelentek meg, melyekről azelőtt nem is hallottak az orvosok, kuriózumszámba ment az infarktus, vagy a rák, olyan ritka volt. Mára sajnos az a ritkaság, ha valakinek nincs semmilyen betegsége.

  • Spárga diéta

    Spárga diétaA spárga egy kevésbé ismert és nem olyan gyakran használt zöldség, pedig nagyszerű tulajdonságokkal rendelkezik. Fogyókúrához is remek választás. A spárga több szempontból is kiemelkedik a zöldségek közül. Egyrészt megköti a szervezetben a káros nehézfémeket, és vízhajtó hatása is jelentős, mindkettő a méregtelenítésben játszik nagy szerepet. Mint már ismeretes a méregtelenítés mindig növeli a fogyókúra hatásfokát, hiszen ahogy tisztul a szervezet, az anyagcsere is jobban működik. A spárga diéta három napos, de egymás után kétszer is ismételhető.

  • Volumetrics diéta

    Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

  • Felezős diéta

    Felezős diétaA felezős diéta talán a legegyszerűbb és legkönnyebben betartható diéta az összes diétás módszer közül, mivel mindössze csak egy szabályt kell betartani. A diéta lényege roppant egyszerű, egyél mindent, amit eddig is ettél, de csak feleakkora adagot, mint korábban. Ennyi az egész. Legyen szó hideg vagy meleg ételekről, levesekről vagy húsokról mindig feleakkora adagot szedj magadnak. Ha egy kis édességet vagy rágcsálni valót kívánsz meg, edd a korábban fogyasztott mennyiség felét. Bárki számára könnyen betartható diétás módszer.

  • Bogyós gyümölcs diéta

    Bogyós gyümölcs diétaA bogyós gyümölcsökről köztudott, hogy zsírégető hatással vannak szervezetünkre, ezért igen sokan alkalmazzák fogyókúrás célzattal. Több előnye is van a gyümölcsöknek, mint pusztán a fogyás. Vitamin tartalmuk igen magas, ezért a betegségek megelőzésében is fontos szerepük van. A gyümölcs diéta segíti az immunrendszer erősödését a vitaminfeltöltés által, ezen kívül magas rosttartalma miatt béltisztító és bőrmegújító hatásuk van. A szedernek nagyon magas a karotin tartalma. Az eper gazdag ásványi anyagokban és gyümölcs savban.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Negatív kalória diéta

    Negatív kalória diétaA mintaétrend betartásával egy hét alatt 3-4 kg fogyást érhetünk el. Anyagcserénk felgyorsul kissé, mely megnehezíti a kilók gyors visszaszedését. Ezen kívül méregtelenítődik valamelyest a szervezet. Fejlődésben lévő szervezetnek, valamint várandós kismamáknak tilos a fenti fogyókúrát alkalmazni. Nagyon fontos, hogy a diéta ideje alatt fogyasszunk elegendő folyadékot. A sok gyümölcs és zöldség fogyasztása miatt kevésbé érezzük a szomjúságot, ennek ellenére minimum két liter szénsavmentes ásványvizet igyunk meg.

  • Miért torpan meg a fogyás?

    Miért torpan meg a fogyás?Sok fogyókúrázó tapasztalja, hogy a kezdeti sikeres súlycsökkenés után egyszer csak nem mozdul a mérleg nyelve. Szakértők szerint a sikeres súlyvesztés egyik kulcsa, hogy minden étkezésnél pontosan mérjük ki, hogy miből mennyit eszünk. Ha korábban nem foglalkoztunk ezzel, de a fogyás megtorpanni látszik, akkor érdemes erre nagyobb figyelmet fordítani, és utánanézni, hogy miből mekkora mennyiség hány kalóriát tartalmaz. Néhány hét alatt annyira megszokjuk a rendszert, hogy már mérleg nélkül is menni fog a dolog.

  • Szétválasztó diéta

    Szétválasztó diétaAz elválasztó diéta a fehérjék és szénhidrátok külön választásán alapul. A szénhidrátok és a fehérjék megemésztéséhez különböző enzimekre van szükség, továbbá az emésztés időigénye is különböző, ezért az együtt bevitt táplálék egy része biztosan nem emésztődik meg, hanem vagy félig megemésztve távozik, vagy lerakódik. Egyik végkimenetel sem túl barátságos szervezetünk számára. Amennyiben fehérjét fogyasztunk, melyek a hús, a hal és a tojás, ne keverjük azt szénhidráttal, melyek a kenyér, a gabonafélék, a rizs, a tésztafélék és a burgonya.

  • Zóna diéta

    Zóna diétaA módszer alapja, hogy az étrendünk (mind a reggeli, az ebéd és a vacsora) 30 százalékban tartalmaz fehérjét, 30 százalékban zsírt és 40 százalékban szénhidrátot. Ami így egy lassabb ütemű fogyást eredményez. A zóna diéta igencsak eltér a jelenleg általánosan elfogadott diétáktól, ugyanis ezeknél a szénhidrát legfeljebb 60, a fehérje 10-15, a zsír pedig maximum 3 százalékot tesz ki. Ezen felül nem nézik az egyes étkezéseken belüli arányokat. A zóna diéta ilyen formán lehetővé teszi, hogy látványosan és egyenletesen leadjuk a felesleges kilókat.

  • Banánkúra

    BanánkúraTápanyagtartalma sem kevés, éppen ezért meglepő a japán diétaőrület: a banándiéta. A banánkúra egy oszakai gyógyszerész nevéhez fűződik. Nem igényel hatalmas erőfeszítéseket és szigorú szabályai sincsenek, mégis megszabadulhatunk vele jó néhány fölösleges kilótól. Elmélete roppant egyszerű: a napot banánnal kell indítani, és máris elkerültük azokat a csapdákat, amelybe általában beleesnek a fogyókúrázók, s amelyeknek köszönhetően aztán többet híznak vissza, mint amit sikerült keservesen leadniuk.

  • Egy nap- egy étel diéta

    Egy nap- egy étel diétaEgy nap- egy fajta ételt viszünk a szervezetünkbe a következő diéta során. A hatodik napon már energikusnak érezhetjük magunkat. Új ételekkel ismerkedhetünk meg, amelyeket akár a továbbiakban is használhatunk a hétköznapjainkban. A méregtelenítésnek ez egy igen kényelmes és ízletes módja! A diéta napjai: írónap, gyümölcsnap, rizsnap, zabpehelynap, savanyúkáposzta-nap, burgonyanap. Minden nap meg kell inni 2-2,5 liter folyadékot. Ez minden esetben szénsavmentes ásványvíz és gyógytea legyen.

  • Zabkása diéta

    Zabkása diétaEz a diéta nem csupán egy sima diéta, hanem egy tisztítókúra is egyben. A diéta zabkorpából és friss zabpehelyből áll. Mindkettőt megveheted, bármelyik nagyobb élelmiszerüzletben. A zabkorpa szinte nem jelent kalóriákat, minden 30 grammban 71 kalória van. A 30 gramm ebben az esetben nagyon sokat jelent, hiszen a zab állaga pehely, ezért nem sokat nyom. A zabpehelynek megvan az az áldásos tulajdonsága, hogy a gyomorban felduzzad, így úgy érezhetjük, hogy borzasztóan sokat ettünk, így nem kívánunk több ételt.