rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • Almaecet diéta

  • Almaecet diétaAz almaecet diéta egyik legnagyobb előnye a többi klasszikus fogyókúrával szemben, hogy nem kell szigorú étkezési szabályokat betartanunk. A kúra alatt semmilyen ételcsoport fogyasztása nem tiltott, ráadásul akár egy hónapon keresztül is folytathatjuk a diétát. Az egyetlen és legfontosabb szabály, hogy minden étkezés előtt el kell fogyasztani egy evőkanál almaecetet. Természetesen nem kell önmagában lenyelnünk, ugyanis nyugodtan elkeverhetjük egy pohár vízben is, de létezik már kapszulás változatban is, ha valamiért bántaná a gyomrunkat.

    Arra még érdemes odafigyelnünk, hogy legalább 15 perccel az étkezés előtt fogyasszuk el az almaecet adagunkat.

    Ugyanakkor, mint minden diétánál, itt sem lehet kijelenteni, hogy életmódváltás nélkül csodákat érnénk el. Ezért érdemes az étkezésre nagyobb figyelmet fordítanunk és a nagyon zsíros ételeket elkerülni, illetve emellett a rendszeres testmozgásról sem érdemes elfeledkeznünk.


    Az almaecet azért lehet nagyon hatásos fogyókúráknál, mert gyorsítja az anyagcserénket, ráadásul természetes módon csökkenti az étvágyat, így nem kell a diéta alatt kínzó éhségérzettel is megbirkóznunk.

    Nem utolsósorban pedig egyik legfontosabb jótékony hatása közé tartozik, hogy gátolja a zsírok lerakódását a szervezetünkben. Ezért érdemes megpróbálkoznunk ezzel a gyors és egyszerű diétával, ha még van néhány felesleges kiló, amitől gyorsan és egyszerűen szeretnénk megszabadulni.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Krumpli-diéta

    Krumpli-diétaA krumpli hizlal - hallhattuk sokszor. Ez tévhit, ugyanis nem mindig hizlal. Attól függ, milyen formában készítjük el, mivel együtt esszük. Sőt, még fogyni is lehet vele! A krumplinak igen magas a keményítőtartalma, laktat, kiegyensúlyozza az anyagcserét. Ha nem olajban sütjük, hanem más zöldségekkel fogyasztjuk, a burgonya lehet kimondottan diétás is! A krumpli mindennapi ételünk részéve vált, mely kiválóan alkalmazható fogyókúrás célokra. 5 nap alatt, könnyen, szenvedések nélkül fogyhatsz, akár napi fél kilót.

  • Level diéta

    Level diétaEz a diéta egy öt napos étrendet ír elő, amit be kell tartani, max egy dolgot lehet helyettesíteni mással! Az első 5 nap után 2-5 kg mínusz figyelhető meg, maximum háromszor lehet egymás után ismételni az 5 napot, utána pár nap szünetet kell tartani! Így a 15 nap alatt, akár 15 kg mínusz is elérhető! Egy hátránya van a diétának, nagy akarat és kitartás kell hozzá, ha nincs meg benned az elhatározás, hogy végigcsinálod, ne is kezdj hozzá! Mivel a diéta nagyon szigorú, ezért maximum csak három hétig ismételhető meg.

  • Paleo diéta

    Paleo diétaManapság az étkezési szokásaink, melynek következménye, hogy eszméletlen mértéket ölt az ételallergia és a civilizációs betegségek megjelenése. Nem érünk rá főzőcskézni, készételekkel próbáljuk megoldani a mindennapi étkezésünket, de hová vezet ez az út? Elhízás, túlsúly, emésztési problémák…Néhány évtizeddel ezelőtt olyan civilizációs betegségek jelentek meg, melyekről azelőtt nem is hallottak az orvosok, kuriózumszámba ment az infarktus, vagy a rák, olyan ritka volt. Mára sajnos az a ritkaság, ha valakinek nincs semmilyen betegsége.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Szétválasztó diéta

    Szétválasztó diétaAz elválasztó diéta a fehérjék és szénhidrátok külön választásán alapul. A szénhidrátok és a fehérjék megemésztéséhez különböző enzimekre van szükség, továbbá az emésztés időigénye is különböző, ezért az együtt bevitt táplálék egy része biztosan nem emésztődik meg, hanem vagy félig megemésztve távozik, vagy lerakódik. Egyik végkimenetel sem túl barátságos szervezetünk számára. Amennyiben fehérjét fogyasztunk, melyek a hús, a hal és a tojás, ne keverjük azt szénhidráttal, melyek a kenyér, a gabonafélék, a rizs, a tésztafélék és a burgonya.

  • Felezős diéta

    Felezős diétaA felezős diéta talán a legegyszerűbb és legkönnyebben betartható diéta az összes diétás módszer közül, mivel mindössze csak egy szabályt kell betartani. A diéta lényege roppant egyszerű, egyél mindent, amit eddig is ettél, de csak feleakkora adagot, mint korábban. Ennyi az egész. Legyen szó hideg vagy meleg ételekről, levesekről vagy húsokról mindig feleakkora adagot szedj magadnak. Ha egy kis édességet vagy rágcsálni valót kívánsz meg, edd a korábban fogyasztott mennyiség felét. Bárki számára könnyen betartható diétás módszer.

  • Saláta diéta

    Saláta diétaHa nehezen tudod betartani a szigorú fogyókúrás étrendeket, akkor próbáld ki a „vacsorára csak salátát” elvet, ami hatékony, mégsem nehéz betartani. A fogyókúrázók jelentős hányada küzd azzal a problémával, hogy az egész napos ételmegvonás hatására estére elszakad a húr, és bőségesen pótolja a „veszteséget”. Ez a lehető legrosszabb megoldás, hiszen az rakódik le legkönnyebben zsírpárnáinkra, amit késő délután, vagy este eszünk meg. Ezt a balesetet úgy tudjuk megelőzni, hogy minden este salátával fejezzük be a napot.

  • Citrom kúra

    Citrom kúraLeginkább azoknak ajánljuk, akik nem kevesebbet akarnak elvonni étkezésükből, hanem valamivel kiegészíteni, ami mégis segíti a fogyásukat. Ez persze nem azt jelenti, hogy hurka-kolbász, és egész napos péktermék evés közben mégis fogyni fogunk. A citrom savas hatása ellenére lúgosít, és olyan enzimek termelődését indítja be, melyek hatására a zsíremésztés, és égetés felélénkül, aminek alapja a C-vitamin. Emellett csökkenti az étvágyat is, és nem fogjuk a puffadtság, telítettség érzését sem érezni napközben, köszönhetően a citromnak.

  • Rizsdiéta

    RizsdiétaA rizs fogyasztásának hatására energiablokkjaink feloldódnak, a salakanyagok könnyebben ürülnek ki a szervezetünkből, és az életerő szabadon áramolhat testünkben. Mindezek összhatására hatékonyabban is fogyunk. Az “egyensúlydiétaként” is számon tartott rizsdiéta étrendje során lehetőleg hántolatlan barna rizst fogyasszon, mert ez tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, valamint vitaminokat, ennek köszönhetően a rizsdiéta alatt a szervezetünk semmiben nem fog hiányt szenvedni.

  • Egy nap- egy étel diéta

    Egy nap- egy étel diétaEgy nap- egy fajta ételt viszünk a szervezetünkbe a következő diéta során. A hatodik napon már energikusnak érezhetjük magunkat. Új ételekkel ismerkedhetünk meg, amelyeket akár a továbbiakban is használhatunk a hétköznapjainkban. A méregtelenítésnek ez egy igen kényelmes és ízletes módja! A diéta napjai: írónap, gyümölcsnap, rizsnap, zabpehelynap, savanyúkáposzta-nap, burgonyanap. Minden nap meg kell inni 2-2,5 liter folyadékot. Ez minden esetben szénsavmentes ásványvíz és gyógytea legyen.

  • Káposztaleves-diéta

    Káposztaleves-diétaEzt a diétát olyan gyakran alkalmazhatjuk, amilyen gyakran csak akarjuk. Ha követjük az előírásokat, a diéta 7 napja alatt szervezetünk megtisztul a salakanyagoktól, és nagyon jól érezzük magunkat. Az alaplevesből annyit lehet enni, amennyit csak akarunk. A diéta folyamán alkohol fogyasztása szigorúan tilos! Legalább 24 órának kell eltelni a diéta befejezése és az alkohol fogyasztása között. A káposzta igen kalóriaszegény, viszont vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag. Ne feledkezzünk meg a megfelelő folyadékbevitelről sem.

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Lépcsős diéta

    Lépcsős diétaHa kevés kalóriával kezdesz, és fokozatosan emeled az energia-bevitelt, akkor két hét alatt ledobhatsz 4 kilót. A lépcső diétának nevezett módszer egy léböjttel kezdődik (napi 400 kalória). Fontos, hogy ne legyen cukrozott, legjobbak az általad frissen facsart levek. Az adagot kétnaponta emelheted 200 kalóriával, szilárd táplálék formájában, egészen 1000 kalóriáig. Ez lehet sovány csirkehús, vagy hal. A hiánytünetek elkerülése végett érdemes kiegészít készítményeket fogyasztani (multivitamin, és ásványi anyag kiegészítők).

  • Zóna diéta

    Zóna diétaA módszer alapja, hogy az étrendünk (mind a reggeli, az ebéd és a vacsora) 30 százalékban tartalmaz fehérjét, 30 százalékban zsírt és 40 százalékban szénhidrátot. Ami így egy lassabb ütemű fogyást eredményez. A zóna diéta igencsak eltér a jelenleg általánosan elfogadott diétáktól, ugyanis ezeknél a szénhidrát legfeljebb 60, a fehérje 10-15, a zsír pedig maximum 3 százalékot tesz ki. Ezen felül nem nézik az egyes étkezéseken belüli arányokat. A zóna diéta ilyen formán lehetővé teszi, hogy látványosan és egyenletesen leadjuk a felesleges kilókat.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Atkins diéta

    Atkins diétaAz Atkins fogyókúra lényege, hogy beindítsuk a szervezet zsírégetését, mégpedig úgy, hogy kevés szénhidrátot viszünk be, így szervezetünk néhány nap után rááll arra, hogy a zsírkészletünket használja energiaforrásként. Az elfogyasztott ételeknek sok fehérjét, mérsékelt tartalmú zsírt vagy olajat, és minimális szénhidrátot kell tartalmazniuk. A diéta négy szakaszra tagolódik. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát. Bevezető szakasz: Ez a szakasz két hetes, célja, hogy beindítsuk a zsírégetés folyamatát.

  • Csokis diéta

    Csokis diétaEz a diéta az egyik legrövidebb mind közül: összesen egynapos. Csokoládénapnak is nevezhetjük. Különlegessége, hogy a nap minden egyes étkezése tartalmaz csokoládét, mégis fogyhatsz vele fél-egy kilót. A legfrissebb kutatások szerint a csokoládé antioxidáns hatása nagyobb, mint a zöld teáé, sőt a vörösbort is kenterbe veri. Bizonyítottan magas antioxidáns-tartalma elősegíti az emésztést, megvédi a szervezetet az oxidációs sejtkárosodástól, és lassítja az öregedési folyamatokat. Ugyancsak magas flavonidtartalma jótékonyan hat a szív- és érrendszerre.

  • 90 napos diéta

    90 napos diétaA négysikerű 90 napos fogyókúra népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek! A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

  • Banánkúra

    BanánkúraTápanyagtartalma sem kevés, éppen ezért meglepő a japán diétaőrület: a banándiéta. A banánkúra egy oszakai gyógyszerész nevéhez fűződik. Nem igényel hatalmas erőfeszítéseket és szigorú szabályai sincsenek, mégis megszabadulhatunk vele jó néhány fölösleges kilótól. Elmélete roppant egyszerű: a napot banánnal kell indítani, és máris elkerültük azokat a csapdákat, amelybe általában beleesnek a fogyókúrázók, s amelyeknek köszönhetően aztán többet híznak vissza, mint amit sikerült keservesen leadniuk.