rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

  • 8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

    1. Megfigyelés. Vannak olyan élelmiszerek, melyek szinte mindenkinél puffadást okoznak - ilyen a bab, a hagyma vagy az élesztő - és olyanok, amelyek csak egyes embereknél váltanak ki ilyen reakciót. Figyelje meg, önnek mely ételek okoznak kellemetlen tüneteket, és ezeket próbálja meg kiiktatni az étrendjéből.

    2. Rostok. Fontos, hogy kellő mennyiségű rostot juttassunk a szervezetünkbe: minden étkezéshez fogyasszunk zöldséget vagy gyümölcsöt, valamint a fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű lisztet tartalmazó péksüteményeket válasszunk.

    3. Még több víz. Igyon naponta másfél, melegebb időben két liter szénsav- és cukormentes folyadékot. Az alkohol, a koffein és a szénsav egyaránt puffaszthatnak!


    4. Joghurt. A probiotikus tejtermékekben lévő baktériumok a bélflórát pozitívan befolyásolják, megelőzik a székrekedést, így kedvezően hatnak az emésztésre. A legjobb, ha olyan probiotikus joghurtot választunk, melynek bizonyított az emésztőrendszerre kifejtett jótékony hatása.

    5. Alapos rágás. Egyen lassan, kényelmes körülmények között és rágjon meg minden falatot alaposan, mielőtt lenyeli. A jól megrágott ételt a gyomor sokkal gyorsabban lesz képes megemészteni, a kényelmes étkezések alkalmával pedig kevesebb felfújódást okozó levegőt nyel a falatok mellé, mint amikor habzsol.

    6. Kevés zsír. Kerülje a zsírban és olajban sütött ételeket, a túl zsíros falatokat, mert ezek az emésztési problémák mellett a túlsúlyért is felelősek lehetnek.

    7. Fűszerek, mértékkel. Az ánizs, a bazsalikom, a kamilla, a koriander, a kömény, a menta, a kakukkfű mind kíméletes emésztésserkentők. Keverjen össze egy rész kamillát egy rész mentával és egy rész citromfűvel, főzzön belőle teát - ez a keverék nem csak az anyagcserére van jó hatással, de a túlterhelt gyomrot is megnyugtatja.

    8. Rendszeres mozgás. A mozgás elengedhetetlen a jó emésztéshez, ezért érdemes hetente három alkalommal legalább harmincpercnyi könnyű sportot beiktatni. Egy kiadós séta vagy kerékpározás bőven elég az emésztés javításához, de ha kardio-edzést is beiktatunk hetente legalább kétszer, az alakunkon is hamar észrevehetjük majd a változást!


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Zsírtalanítás, testsúlycsökkentés

    Zsírtalanítás, testsúlycsökkentésA túlsúly számos egészségügyi problémát okozhat, mert a zsír nemcsak csúnya, nagyon káros a szívre, érrendszerre és a szervezet többi részére is. Nem beszélve arról, hogy mozgásszegény életmóddal az elhízott ember nagy eséllyel lesz cukorbeteg is, mely hamar életveszélyes szintre juttathatja a beteget. Mielőtt elkezdenéd a fogyókúrát, érdemes egy zsírégető italt készíteni, mert megfelelően fogyasztva megsokszorozza a kúra eredményét. Egy próbát megér ez az egészséges, és könnyen elkészíthető zsírégető ital. Megelőzéssel tehetünk az elhízás ellen, de ha már felszedtük a kilókat, attól a lehető leggyorsabban meg kell szabadulni.

  • Hold diéta

    Hold diétaHa valaki minden nap, minden héten, minden hónapban közel ugyanúgy táplálkozik, akkor azt fogja tapasztalni, hogy növő hold idején a súlya egy-két kilóval gyarapodik, a fogyó hold idején pedig csökken. Ebből kiindulva a fogyókúra fogyó hold idején a legeredményesebb. Érdemes nyomon követni a Hold járását, és tudatosan alkalmazkodni a szervezet igényeihez. Ha azt is tudod, melyik csillagjegyben áll a Hold, akkor azt is pontosan tudni fogod, hogy a szervezet mit épít be éppen, és mire nincsen szüksége. Így könnyebben érhető el a kívánt testsúly.

  • Citrom kúra

    Citrom kúraLeginkább azoknak ajánljuk, akik nem kevesebbet akarnak elvonni étkezésükből, hanem valamivel kiegészíteni, ami mégis segíti a fogyásukat. Ez persze nem azt jelenti, hogy hurka-kolbász, és egész napos péktermék evés közben mégis fogyni fogunk. A citrom savas hatása ellenére lúgosít, és olyan enzimek termelődését indítja be, melyek hatására a zsíremésztés, és égetés felélénkül, aminek alapja a C-vitamin. Emellett csökkenti az étvágyat is, és nem fogjuk a puffadtság, telítettség érzését sem érezni napközben, köszönhetően a citromnak.

  • 8 hasznos tipp a lapos hasért

    8 hasznos tipp a lapos hasértTudta ön, hogy a magyar nők 71 százaléka állítása szerint emésztési jellegű problémával küzd? Az ilyen panaszok közül az egyik leggyakoribb a puffadás, amely nem csak rossz közérzetet okoz, de a has felfújódása miatt ilyenkor a nadrágok is előnytelenül feszülhetnek. A puffadás azonban - a többi emésztési problémához hasonlóan - megfelelő étkezéssel könnyen kiiktatható, és máris könnyebbnek, fittebbnek és karcsúbbnak érezhetjük magunkat. Ha tehát ön is laposabb hasat szeretne a nyárra, fogadja meg alábbi tanácsainkat!

  • Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!

    Zsíros úszógumiból formás - kocka - has?!Sok nő küzd a de­rék­tá­jé­kon kiülő pár­nács­kák­kal, úszó­gu­mi­val. Te is kö­zé­jük tar­to­zol? Mu­tat­juk, ho­gyan sza­ba­dulj meg tőle! Manapság sok nő küzd deréktáji elhízással, angol kifejezéssel élve a "muffin top"-al. A nadrágból kibuggyanó zsírpárnácskáktól pedig mindenki szabadulni szeretne, mégpedig minél gyorsabban. Friss kutatások szerint a pufi csípő nemcsak esztétikai probléma, hanem komoly egészségügyi kockázat is lehet, hiszen jelentősen növeli például a szívinfarktus és a stroke esélyét. Nemcsak a csini külsőd miatt fontos, hogy minél előbb megszabadulj tőle.

  • Paradicsomkúra

    ParadicsomkúraHa türelemmel és nem odafigyeléssel szeretnél fogyókúrázni, ha nem szeretnél sokat költeni a különleges fogyókúrás étkezésre, ha a természetes módszerek híve vagy akkor a paradicsomkúra pont Neked szól! A paradicsomkúra esetében egészségünk helyreállítása, megőrzése az elsődleges szempont, a felesleges kilók számának csökkenése csupán pozitív mellékhatás. Feltételek a hatékonyság érdekében: naponta 1,5 liter szénsavmentes ásványvíz, vagy zöldtea fogyasztása, a kávé teljes mértékű mellőzése.

  • Csirke diéta

    Csirke diétaSegítségével naponta fél kilótól is megszabadulhat. 1. nap, Ebéd: Káposztás csirkecomb: Szokásos módon meggrillezünk egy nem túl nagy (kb. 15 dkg), ízlés szerint fűszerezett csirkecombot. Megtisztítunk 30 dkg fejes káposztát és 1 fej hagymát, vékony csíkokra vágjuk. A hagymát 1 teáskanál olajon megpároljuk, hozzáadunk 1 kiskanál paradicsompürét, majd belekeverjük a káposztát. Szerecsendióval, borssal, sóval fűszerezzük, 1 dl zöldséglevessel felöntjük, lefedve 15 percig pároljuk. A csirkecombbal fogyasztjuk. 350 kcal

  • Ötnapos almadiéta

    Ötnapos almadiéta Mint miden fogyókúra, és diéta egyfelől azt a célt szolgálja, fogyás mellett, hogy megtisztítsa, méregtelenítse, és mindazon által tehermentesítse szervezetünket. Nagyon nem is kell megszenvednünk ezt a változást az alma diéta alatt, ugyanis nem csak almát kell ennünk, de persze túlnyomó részben igen, hogyha már a fogyókúra erről a gyümölcsről kapta a nevét. Szinte bármikor végezhetjük az alma fogyókúrát ugyanis minden évszakaszban könnyedén és olcsón hozzájuthatunk, ám ha tavasz, és nyár van, akkor inkább koncentráljunk a szezonális gyümölcsökre

  • Jelzőlámpa diéta

    Jelzőlámpa diétaEnnek a diétának a célja a tartós súlycsökkenés elérése, a táplálkozási szokások jóirányba terelése és ezáltal a várható élettartam meghosszabbítása. A diéta a jelzőlámpa színei szerint a piros, sárga és zöld zöldségek-gyümölcsökben található fitokemikáliákra épül- innen kapta a nevét. A fitokemikáliák valójában azok az anyagok, melyek egy védőhatást fejtenek ki a növényben és így az emberi szervezetben is. A módszer három fő csoportra épít. A piros-sárga, a narancssárga és a zöld ételek csoportjára.

  • 90 napos diéta

    90 napos diétaA négysikerű 90 napos fogyókúra népszerűségének titka valószínűleg az, hogy tényleg működik, valamint teljes mértékben betartható, pocakbarát. A diéta kiegyensúlyozott, vitaminokban és rostokban gazdag táplálkozást biztosít, hála a sok gyümölcsnek és zöldségnek! A fogyókúra a felesleges kilók leadása mellett megváltoztatja a szervezet működését, amivel garantálja, hogy a leadott kilók nem jönnek vissza. Ha kevesebb kilót kell leadni, a diétát előbb abba lehet hagyni, de a szervezetben nem jön létre a fent említett változás.

  • 15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhába

    15 diétás aranyszabály – tedd ki a konyhábaSzinte már nincs olyan nap, hogy ne olvashatnál egy újabb diétáról. Nem is beszélve a porokról, kapszulákról, a fogyókúrás teákról, vitamin kiegészítőkről, a jónak tűnő egyéb gyógyszer készítményekről... Aztán a csodamódszerek hamar a feledés homályába merülnek, legtöbbje kidobott pénzként marad meg az emlékezetünkben. Sokan az önsanyargatás módszerét kezdik el (vízelvonással és élelmiszer elvonással nem esznek, nem isznak). Vigyázni, mert a legtöbb túlsúly mellé szövődmények is társulnak. Akadnak azonban trükkök, melyek kiállták az idő próbáját. Kövesd ezeket, és nyerhetsz egy kis súlyfelesleget!

  • Bogyós gyümölcs diéta

    Bogyós gyümölcs diétaA bogyós gyümölcsökről köztudott, hogy zsírégető hatással vannak szervezetünkre, ezért igen sokan alkalmazzák fogyókúrás célzattal. Több előnye is van a gyümölcsöknek, mint pusztán a fogyás. Vitamin tartalmuk igen magas, ezért a betegségek megelőzésében is fontos szerepük van. A gyümölcs diéta segíti az immunrendszer erősödését a vitaminfeltöltés által, ezen kívül magas rosttartalma miatt béltisztító és bőrmegújító hatásuk van. A szedernek nagyon magas a karotin tartalma. Az eper gazdag ásványi anyagokban és gyümölcs savban.

  • A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibák

    A diétázás alatt elkövetett leggyakoribb hibákA teljes korlátokat felállító diéta egyenes út a bukáshoz egyes táplálkozási szakértők szerint. Egyes élelmiszercsoportok elhagyása a legrosszabb, amit tehetünk. Emellett a mozgás beépítése is rendkívül fontos. Ha fogyni akarunk, és azt akarjuk, hogy ez tartós is legyen, érdemes kiiktatni az alábbi hibákat. 1. Olyan ételeket eszünk, amiket nem szeretünk: Ha úgy gondoljuk, hogy január elején a kedvenc ételünkké válik a kelbimbó, habár előtte hetekig semmilyen zöldséget sem ettünk, el fogunk bukni. Az egyik fő ok, amiért abbahagyjuk a diétát, hogy olyan ételek fogyasztására kényszerítjük magunkat, amelyeket valójában ki nem állhatunk.

  • Level diéta

    Level diétaEz a diéta egy öt napos étrendet ír elő, amit be kell tartani, max egy dolgot lehet helyettesíteni mással! Az első 5 nap után 2-5 kg mínusz figyelhető meg, maximum háromszor lehet egymás után ismételni az 5 napot, utána pár nap szünetet kell tartani! Így a 15 nap alatt, akár 15 kg mínusz is elérhető! Egy hátránya van a diétának, nagy akarat és kitartás kell hozzá, ha nincs meg benned az elhatározás, hogy végigcsinálod, ne is kezdj hozzá! Mivel a diéta nagyon szigorú, ezért maximum csak három hétig ismételhető meg.

  • Leves diéta

    Leves diétaA leves diéta azon személyek számára javallt, akik nem szenvednek semmilyen betegségtől, alultápláltságtól, vitaminhiánytól, és egyéb egészségügyi problémától. Nem árt a leves fogyókúra, vagy őszintén szólva, bármely komolyabb fogyókúrázás, diétázás elkezdése előtt, egy állapotelmérést elvégezni. Ugyanis a legtöbb, ahogyan a leves diéta is, a napi átlagos szükséges kalória mennyiség alá megy, ugyan nem sokkal, de a leves diéta egy hetes kúrája során bizony alultápláltság következhet be, melykor a kúrát abba kell hagynunk, és pár hetes szünetet kell tartani.

  • Rizsdiéta

    RizsdiétaA rizs fogyasztásának hatására energiablokkjaink feloldódnak, a salakanyagok könnyebben ürülnek ki a szervezetünkből, és az életerő szabadon áramolhat testünkben. Mindezek összhatására hatékonyabban is fogyunk. Az “egyensúlydiétaként” is számon tartott rizsdiéta étrendje során lehetőleg hántolatlan barna rizst fogyasszon, mert ez tartalmaz szénhidrátot, fehérjéket, növényi zsírt, ásványi anyagokat, valamint vitaminokat, ennek köszönhetően a rizsdiéta alatt a szervezetünk semmiben nem fog hiányt szenvedni.

  • Miért torpan meg a fogyás?

    Miért torpan meg a fogyás?Sok fogyókúrázó tapasztalja, hogy a kezdeti sikeres súlycsökkenés után egyszer csak nem mozdul a mérleg nyelve. Szakértők szerint a sikeres súlyvesztés egyik kulcsa, hogy minden étkezésnél pontosan mérjük ki, hogy miből mennyit eszünk. Ha korábban nem foglalkoztunk ezzel, de a fogyás megtorpanni látszik, akkor érdemes erre nagyobb figyelmet fordítani, és utánanézni, hogy miből mekkora mennyiség hány kalóriát tartalmaz. Néhány hét alatt annyira megszokjuk a rendszert, hogy már mérleg nélkül is menni fog a dolog.

  • Volumetrics diéta

    Volumetrics diétaEbben a diétában a falási rohamok fel sem merülnek benned, hiszen soha nem üres a pocakod. Nincs gyomorégés, nincs kellemetlen acetonos lehelet. Ez a diéta merőben más szempontokat vesz figyelembe, mint az eddigiek: a hangsúly a táplálék kalória-, víz- és rosttartalmán van. Ezeket figyelembe véve állították össze a minta étrendet, mely bőséges étkezésekkel biztosítja az anyagcseréd hatékony működését. Ebben a módszerben az étrend alapját a magas víz- és rosttartalommal bíró zöldségek alkotják.

  • Fehérje diéta

    Fehérje diétaA fehérje diéta az egyik leggyorsabb és leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit valaha is megalkotott az emberiség, éppen ezért szokás a hétköznapokban zsírfalóként is emlegetni, hiszen azonnal, már az első napon beindítja a zsírégetés folyamatát, miközben egészségünkre is kiemelkedő hatással van. Mint köztudott, a fehérje a zsírok legnagyobb ellenségének tekinthető, így nem meglepő, hogy a fehérje diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere is egyben, ami annak is köszönhető, hogy egyszerű, ellenben gyors és hatékony.

  • Egy nap- egy étel diéta

    Egy nap- egy étel diétaEgy nap- egy fajta ételt viszünk a szervezetünkbe a következő diéta során. A hatodik napon már energikusnak érezhetjük magunkat. Új ételekkel ismerkedhetünk meg, amelyeket akár a továbbiakban is használhatunk a hétköznapjainkban. A méregtelenítésnek ez egy igen kényelmes és ízletes módja! A diéta napjai: írónap, gyümölcsnap, rizsnap, zabpehelynap, savanyúkáposzta-nap, burgonyanap. Minden nap meg kell inni 2-2,5 liter folyadékot. Ez minden esetben szénsavmentes ásványvíz és gyógytea legyen.