rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • Tippek és trükkök a sikeres fogyáshoz

  • Share on Tumblr

    Tippek és trükkök a sikeres fogyáshozEgyszerű, könnyen betartható ötletekkel észrevétlenül laposodik majd a hasunk. Kis odafigyeléssel a szigorú diéták és teljes önmegtartóztatás helyett szenvedés nélkül dobhatjuk le magunkról a plusz kilókat. Sokan drasztikus fogyókúrákba kezdenek, de az első és legfontosabb dolog, hogy mindenki szervezete más, mindenkinél más fogyókúra a hatásos. Így nem biztos, hogy ami a másiknak bevált az nekünk is befog. De van néhány praktika és apró trükk, amelyek megfogadásával gyorsabban elérhetjük a kívánt súlyt.

    Levesre fel!

    Egy teli tányér meleg leves minden fogyni vágyó számára remek megoldás a kilók lefaragásához. Ehetjük egész nap, mivel a szervezet gyorsan feldolgozza, így frissek, energikusak maradhatunk annak ellenére, hogy degeszre ettük magunkat.


    Vegyünk vissza az alkoholból!

    Bele sem gondolunk, hogy sok diétának a borok, sörök és égetett szeszek vetnek véget. Az, hogy visszafogjuk az édes élvezeteket az evésben, nem mindig elég: az éjszakai mulatozás során sem árt limitálni az adagot! Jól tesszük, ha a cukrokban gazdag koktélok, és borok helyett kevésbé édes alkoholt iszunk! Ha nem bírjuk, valamennyi problémára megoldást jelenthet a vodka.

    Időzített falatok

    Alaposan rágjuk meg a falatokat! Ezzel nem csak az emésztést könnyítjük meg, de kevesebb ételtől válunk jóllakottá. Szigorú diéta helyett a hizlaló ételeknél szedjünk fél adagot, de kétszer annyi ideig rágjunk meg minden falatot! Így a megszokott idő alatt feleannyi ételt fogyasztunk, mégsem maradunk éhesek.

    Édes élet cukor nélkül

    Váltsunk édesítőszerre, majd igyekezzünk azt is minél előbb elhagyni! A cukor nem csak egészségtelen és hizlaló, de a teák és kávé valódi ízét is elveszi. Rövid idő alatt megtapasztalható, hogy cukor nélkül kifinomultabbá válik az ízlelésünk, emellett pedig észrevétlenül soványodunk.


    Zöldséggel, gyümölccsel

    A fogyókúra legnagyobb ellensége a nassolás, és a késő esti étkezések. Remek gyógyír ennek a késztetésnek a kezelésére, ha zöldséggel és gyümölccsel csillapítjuk édesség utáni vágyunkat.

    Mivel ezek az étkezések elsősorban a tudatunk számára fontosak, de nem érzünk éhségérzetet, néhány szem gyümölccsel kivédhetjük a kalóriadús nassolást.

    Egy nagy bögre zöld tea!

    Zöld ötleteket a fogyni vágyók is bevethetnek. Ez nem csak az elfogyasztott zöldség mennyiségének növelését jelenti, de a méregtelenítésénél is remekül alkalmazható zöld tea szintén ide tartozik. Az esti nassolási vágy egy nagy bögre teával ugyancsak elűzhető, az emésztésünket helyreállítva pedig valóban gyorsabban fogyhatunk.


    Kisebb tányér, kisebb adagok

    Nem árt néha becsapni magunkat! Feleannyi étel többnek tűnik kisebb felületen. Ezzel a trükkel az üres tányér láttán nem fogjuk kívánni az újabb adagot, főként, ha a már ismertetett tippek szerint eszünk.

    Az okos fogyasztás fogyaszt!

    A teljes kiőrlésű és rostban gazdag ételek fogyasztásával, már kisebb adaggal jóllakottnak érezzük magunkat hosszú órákra. Ezáltal nem csak kevesebbet eszünk, de ritkábban is gondolunk az utánpótlásra, miközben az egészséges, természetes ételek jó hatással vannak az emésztésünkre is.


    Share on Tumblr
  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az elhízás kezelése és megelőzése

    Az elhízás kezelése és megelőzéseElhízás esetén fontos a háttérben esetleg meghúzódó betegség kimutatása és célzott kezelése. Az elhízás teljes körű belgyógyászati kivizsgálást igényel az okok és a már kialakult következmények felméréséhez és eredményes gondozásához. A kivizsgálás az orvostudomány rendelkezésére álló valamennyi eszköz igénybevételét jelentheti. A kezelés célja az alapbetegség gyógyítása, a testsúly normalizálása, a szövődmények hatékony kezelése és az egészséges életmód fenntartásának megtanítása.

  • Ezekre a dolgokra figyeljünk a fogyókúra során

    Ezekre a dolgokra figyeljünk a fogyókúra soránA nyár küszöbén egy kicsit mindenki szeretne jobb formába lendülni. A kedvenc ételeink helyettesíthetők másokkal. És a helyettesítés sokkal jobb megoldás, mint a teljes megvonás! Kicsi, ám hatékony lépések ezek. Például igyunk szódavizet a szénsavas üdítők helyett, vagy reggelire együnk zabpelyhet gyümölcsökkel a szokásos péksütemény helyett. Jegyezzük le egy füzetbe vagy a telefonunkba, hogy melyik nap mit eszünk. Így sokkal jobban oda fogunk figyelni arra, hogy mit és mennyit fogyasztunk.

  • Miért kell kezelni az elhízást?

    Miért kell kezelni az elhízást?Minél inkább megnő az ember testtömege, annál több - sok esetben igen súlyos következménnyel járó - betegséggel találhatja magát szemben. Milyen szövődményei lehetnek a túlsúlynak? Sajnos a túlsúly által alattomos módon beteggé válik a szervezet. Legfőképpen a magas vérnyomás és a cukorbetegség a legveszélyesebb, ami az elhízott embert érheti. A túlsúly szépen és fokozatosan rombolja a szervezetet. Tenni kell az elhízás ellen, hiszen az elhízás lassan, de biztosan beteggé tesz. Helyes táplálkozás, mozgásban gazdag életmód jó irány a pozitív változáshoz.

  • A tartós fogyókúra titka

    A tartós fogyókúra titkaPár kilót leadni legtöbbünknek nem okoz komoly gondot, kis erőfeszítéssel látványos eredményt érhetünk el. A kilók azonban néha többedmagukkal visszatérnek. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a fogyókúra után már soha többé nem térhetünk vissza az addig folytatott helytelen táplálkozási szokásokhoz, a mozgásszegény életmódhoz. Nem csak a kilóktól lehet megszabadulni, de egy sor, a kövérséggel összefüggő betegség fenyegető rémétől is. A szervezet végre nemcsak azzal foglalja el magát, hogy folyamatosan emészt, hanem figyelhet az öngyógyító erőkre is.

  • Ételek, amelyik segítik a fogyást

    Ételek, amelyik segítik a fogyástTöbb mint egy tucat olyan étel létezik, melyek csökkentik az étvágyat és a cukor iránti éhséget, felgyorsítják az anyagcsere folyamatokat, és segítik a fogyást. Ráadásul sokaknak ezek közül egyéb egészségjavító hatásuk is van. Ezen ételek fogyasztva könnyeben megszabadulhatunk súlyfeleslegünktől. 1. Tojás – A tojás tele van proteinenel, amely telítettség érzetet biztosít, így sokkal tovább bírjuk étkezés nélkül. Ráadásul a protein segít a vércukorszint szinten tartásában, így előzve meg, hogy ránk törjön a hirtelen éhség.

  • Az elhízás okai

    Az elhízás okaiElhízásról akkor beszélünk, ha az egyén testsúlya a kívánatosnál 20%-kal nagyobb. Orvosi értelemben túlsúlyosságról beszélünk akkor, ha a magasabb testsúly megoszlik az izmok, csontok, zsír és víz tömege között. Az elhízás szó a szervezet egészségesnél nagyobb zsírtartalmát jelenti. Sok sportoló, testépítők, nehézatléták általában túlsúlyosak anélkül, hogy elhízás állapotáról lehetne szó. Az elhízás azért jelentős probléma, mert jelentős rizikófaktor számos halálos kimenetelű betegség kialakulásában, de a vele járó csökkent munkaképesség sem elhanyagolható.

  • Tippek és trükkök a sikeres fogyáshoz

    Tippek és trükkök a sikeres fogyáshozEgyszerű, könnyen betartható ötletekkel észrevétlenül laposodik majd a hasunk. Kis odafigyeléssel a szigorú diéták és teljes önmegtartóztatás helyett szenvedés nélkül dobhatjuk le magunkról a plusz kilókat. Sokan drasztikus fogyókúrákba kezdenek, de az első és legfontosabb dolog, hogy mindenki szervezete más, mindenkinél más fogyókúra a hatásos. Így nem biztos, hogy ami a másiknak bevált az nekünk is befog. De van néhány praktika és apró trükk, amelyek megfogadásával gyorsabban elérhetjük a kívánt súlyt.

  • Fogyókúra alatt érdemes ezekből az ételekből fogyasztani

    Fogyókúra alatt érdemes ezekből az ételekből fogyasztaniHa diétázol, akkor ezeket az ételeket ajánlott belevenni az étrendedbe! Chili: A chilipaprika csípősségét biztosító alapanyag, a kapszaicin felpörgeti az anyagcserét: a szervezetünkben lévő fehér zsírt barnává alakítja, elősegítve a fogyást. A fehér zsírsejtek tárolják az energiát, a barna zsírsejtek hőt fejlesztenek: elégetik a zsírt. Lencse: A lencse vitaminjai és ásványi anyagai elengedhetetlenek az anyagcsere szabályozásához. Stabilan tartja a vércukorszintet, megakadályozza a hirtelen jött éhségrohamokat, rosttartalma a cukor felesleges mértékű felszívódását gátolja.

  • A futás az egyik leghatékonyabb kalóriaégető mozgásforma

    A futás az egyik leghatékonyabb kalóriaégető mozgásformaFutás a leggyorsabb és leghatékonyabb kalóriaégető sportok közé sorolható. Gyors futással több kalóriát éget el a szervezetünk, viszont a kalóriafelhasználás ekkor elsősorban a szénhidrát készleteket égeti. A fogyni vágyó kocogóknak tehát elegendő a lassú, zsírégetős tempóban futniuk. A sikeres fogyás 60-70%-a az étrenden múlik és csak a kisebbik része a testmozgáson. Viszont testmozgás nélkül nagyon nehéz elégetni a felesleges kalóriákat és a szervezet zsírtartalékait. A futás kocogás során a zsírégetés leginkább 30-40 perc futás után indul be.

  • Miért jön a diéta után a hízás?

    Miért jön a diéta után a hízás?A jojó-diétázás (amikor egy diétás időszakot normális táplálkozás majd újabb diéta követ) azért vezethet végül súlygyarapodáshoz, mert a diétázós időszakokat az agy éhezésként érzékeli, ezért a szervezet hajlamos több zsírt felhalmozni, hogy biztosítja az életben maradást hosszútávon. Azt vizsgálták mi az oka annak, hogy az alacsony kalóriás diétáknak általában az a vége, hogy a böjtös időszak végén túlevésre, ezért aztán súlygyarapodásra kerül a sor. A szakembere szerint ilyenkor a szervezet éhezést érzékel, ezért a későbbi kalóriabevitel során több zsírt raktároz el a túlélés érdekében, amit aztán leadni is nehezebb.

  • Az egészséges táplálkozás legfontosabb szabályai

    Az egészséges táplálkozás legfontosabb szabályaiMinél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. Ne ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, kipróbálás után mondjunk csak véleményt, ne legyenek előítéleteink. A sokszínű, nem gyakran ismétlődő ételsorokat tartalmazó étrend önmagában komoly biztosítékot jelent arra, hogy minden szükséges tápanyagot megkap a szervezetünk. Együnk kevésbé zsíros ételeket: a főzéshez, sütéshez inkább margarint vagy olajat használjunk.

  • A legjobb zsírégető mozgásformák

    A legjobb zsírégető mozgásformákA fogyás mértéke egyénenként változó, és befolyásolja a nem, az életkor, a testsúly, az edzettségi állapot és az edzés intenzitása is. Kocogás: A kocogás ideális választás a fogyni vágyóknak. Akinek nincsenek szív- és érrendszeri vagy ízületi problémái, az nyugodtan kocoghat. A kocogás kevésbé emeli a pulzusszámot, mint az intenzív futás, viszont sokkal több energiát igényel, mint az egyszerű gyaloglás. Tae-bo: Ez a sportág is kiválóan alkalmas arra, hogy a fogyni vágyó gyorsan megszabaduljon a fölösleges kilóktól.

  • Az egészséges életmód alapjai

    Az egészséges életmód alapjaiAz általánosságban megfogalmazott tanácsok és különböző módszerek nem követhetők mindenkinek egyforma módon, hiszen minden ember más. Meg kell ismernünk saját szervezetünket, meg kell találnunk a számunkra legmegfelelőbb étrendet, testmozgást. Figyelnünk kell testünk reakcióit és válaszait, lelkünk jelzéseit. A kalóriák számolgatásától, a vitamintablettáktól nem leszünk fittebbek és egészségesebbek. A felszabadult és kiegyensúlyozott életet csak úgy tarthatjuk fenn hosszútávon, ha mindezt jó érzéssel és fesztelenül tesszük.

  • A zöldséglevek segítenek csökkenteni az étvágyat

    A zöldséglevek segítenek csökkenteni az étvágyatHa naponta legalább egy alacsony nátriumtartalmú zöldséglevet elfogyasztunk, az segít a túlsúlyosoknak a fogyásban. Egy tanulmányból kiderült, hogy azok a felnőttek, akik az ellenőrzött kalóriatartalmú és szívbarát diétájuk részeként legalább 2,5 deci zöldséglevet is ittak, kb. 2 kg-ot fogytak 12 hét alatt, míg azok, akik hasonló étrenden éltek, de a zöldséglé nélkül, ugyanennyi idő alatt csak fél kg-tól szabadultak meg. A tanulmány egyik készítője elmondta a hogy a zöldséglé segít csökkenteni az étvágyat.